مدیرحوزه های علمیه دردیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس:
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه علمیه قم در عرصه فرهنگی گفت:حوزه علمیه خود را در قبال فرهنگ جامعه پاسخگو و مسئول می داند و در مباحث مختلف فرهنگی آماده همکاری با مجلس شورای اسلامی می باشد.
کد خبر: ۵۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 17 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در دیدار با برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی عالی نهادهای حوزوی تاسیس شده که با این اقدام، نهادهای حوزه در مسائل مختلف کشور به صورت جبهه ای وارد عمل شوند. 

وی گفت: از دیگر اتفاقات که درحوزه ایجاد شده راه اندازی شورای عالی علوم و تحقیقات اسلامی است ودر حال تصویب آن هستیم و قطعا با راه اندازی، شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود. 

اعرافی که رئیس جامعه المصطفی العالمیه نیز می باشد، با ارائه گزارشی از فعالیت این نهاد بین المللی خاطرنشان کرد: نگاه مجلس و دولت باید این باشد که جامعه المصطفی می خواهد منافع ملی، امنیتی، دینی و فرهنگی را گسترش دهد. 

وی ادامه داد: جامعه المصطفی برای 120کشور دنیا نیروی ارزشی تربیت می کند و درحال زیر ساخت علمی و ترویجی در بُعد کمی و کیفی است، مجلس و دولت باید بدانند حرکت جامعه المصطفی برای تربیت نیروی دینی و علمی و تبلیغ در دنیا است. 

اعرافی گفت: چند هزار تن در بحث ادبیات فارسی آموزش داده شده و می تواند این برنامه ها افزایش پیدا کند و جامعه المصطفی در راستای تربیت نیروی دینی و علمی برنامه مدون 5 ساله دارد و دارای سند بالا دستی و طرح های کلان از کشورهای مختلف است. 

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: اگر مراقب نباشیم در مجلس آینده دیگر روحانیت نخواهد بود و کسانی که وارد مجلس می شوند 

که با ارزش های دینی و اسلامی کمترین آشنایی را دارند. 

وی ادامه داد: خطری که در فتنه آینده ،نظام را تهدید می کند دربُعد اسلام و انقلاب است، درفتنه اخیر دشمنان از ولایت عبور کردند و حالا در فتنه جدید به دنبال تخریب اسلام و انقلاب می باشد؛ بنابراین نقش حوزه دراین رویارویی و برای دفع فتنه جدید بسیار سنگین تر از گذشته است. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:مسئولان حوزه علمیه باید برای اداره مساجد و تربیت مبلغان توانمند فکری کنند. 

سالک همچنین خاطرنشان کرد: اگر به وضع معیشت طلاب توجه نشود قطعا دچار آسبیب های جدی خواهیم بود، باید حضور روحانیان دردانشگاه و مراکز علمی پررنگ شود این حضور مبانی دینی را تقویت می کند واجازه نمی دهد به مبانی ارزش توهین شود. 

جمشید جعفر پور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز امروز با سفر به شهر مقدس قم در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز سخنرانی کرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار