رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از پیشرفت 95 درصدی کشتارگاه صنعتی دامشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 17 December 2017
به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی اظهار کرد: کار احداث این پروژه از سال 90 شروع و در حال حاضر با پیشرفت 95 درصدی در مراحل پایانی بهره برداری قرار دارد.

وی به مشخصات فنی کشتارگاه صنعتی دامشهر اشاره کرد و گفت: سالن کشتار صنعتی دام سبک با ظرفیت 2 هزار راس و کشتار دام سنگین با ظرفیت 200 راس، این کشتارگاه را تبدیل به یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی منطقه کرده است.

وی افزود: این کشتارگاه دارای اتاق‌های پیش سردکن لاشه به ظرفیت 90 تن و سالن بسته بندی گوشت به ظرفیت 20 تن در شیفت است و برای نگهداری بالای صفر گوشت نیز متناسب با ظرفیت بسته بندی امکانات لازم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی دامشهر قم امکان نگهداری زیر صفر گوشت را به ظرفیت 150 تن داراست و می‌تواند در هر شیفت 20 تن گوشت را در حالت انجماد نگهداری کند.

طلایی با اشاره به اینکه این کشتارگاه مجهز به سالن بسته بندی آلایش متناسب با ظرفیت کشتار است و امکان نگهداری بالای صفر آلایش را به ظرفیت 20 تن در شیفت دارد، گفت: همچنین تونل انجماد آلایش به ظرفیت 50 تن در شیفت و نگهداری زیر صفر الایش نیز به ظرفیت 50 تن در شیفت از دیگر امکانات کشتارگاه صنعتی دامشهر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این کشتارگاه یکی از مجهزترین کشتارگاه صنعتی منطقه بوده که در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان احداث شده است، تصریح کرد: کارخانه تبدیل ضایعات گوشت، استخوان و خون به پودر گوشت و پودر استخوان و پودر خون از دیگر امکانات این کشتارگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: کشتارگاه صنعتی دامشهر مجهز به سیستم تصفیه آب به ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه روز و همچنین سیستم تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه روز است.

طلایی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی دام جاهد در زمینی به مساحت 20 هکتار در دامشهر قم احداث شده است خاطرنشان کرد: سالن کشتار دام سبک و سنگین، اتاق‌های دریافت آلایش، تمیزکاری و جداسازی، سالن‌های پیش سرد لاشه و سکوی بارگیری لاشه، سالن بسته بندی گوشت، نگهداری بالای صفر و نگهداری زیر صفر گوشت و همچنین سالن بسته بندی آلایش، نگهداری بالای صفر، انجماد و نگهداری زیر صفر گوشت از دیگر مشخصات منحصر به فرد این کشتارگاه به شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار