مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: طی روزهای آتی با پایداری هوای استان، افزایش آلودگی هوا را در استان قم شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۵۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، تورج همتی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در سالن امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت هوای استان قم اظهار کرد: امروز شاخص کیفی هوای استان به ویژه ذرات معلق، 111 میکروگرم بر مترمکعب بود.

وی ادامه داد: زمانی که شاخص هوا از 100 میکروگرم بر متر مکعب بالاتر برود، هوا ناسالم است و شرایط برای گروه‌های حساس از جمله خردسالان، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و زنان باردار خطرناک است و آن‌ها نباید در این شرایط در هوای آزاد تردد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: به کارگروه مدیریت بحران استان پیشنهاد کردیم در صورت گذشتن شاخص آلودگی هوای قم از 150 میکروگرم بر متر مکعب، جلسه کمیته اضطرار در استان برگزار شود تا یک سری اقدامات فوری در استان قم انجام شود.

همتی با اشاره به ادامه آلودگی هوای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: فردا هم وضعیت پایداری هوا را در استان شاهد خواهیم بود و این مساله ادامه آلودگی هوا در قم به دنبال دارد، باید خردسالان همچون دانش آموزان پیش دبستانی در این شرایط در فضای عمومی حاضر نشوند و برنامه‌های ورزشی این قشر در هوای باز لغو شود.

وی ادامه داد: امسال نسبت به میانگین سال گذشته، وضعیت آلودگی هوا در استان قم تغییر کرد، باید با همکاری استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان، اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا در قم داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان خاطرنشان کرد: فردا احتمالا شاخص آلودگی هوا در استان به 130 تا 140 میکروگرم بر مترمکعب برسد، در روز سه شنبه هم تجمع آلاینده‌ها را در استان قم شاهد خواهیم بود، طی روزهای آتی با پایداری هوا، وضعیت سکون هوا در استان به وجود می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار