آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ما باید صدها حاج قاسم سلیمانی در میان خود داشته باشیم، گفت: نباید یک ملت محکوم به ذلت و گوساله پرست بر ما غالب شود.
کد خبر: ۵۴۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و دانشجویان دانشگاه افسری سپاه که در بیت ایشان برگزار شد، با اشاره به مسئولیت‌های انسان بر اساس آیات قرآن کریم اظهار داشت: انسان موجودی مختار بوده و خداوند به او اراده و اختیار داده است و باید بر اساس آگاهی و با اختیار خود راهش را پیش‌گرفته و جلو برود.

وی با تأکید بر خاص بودن انسان گفت: خداوند در قرآن کریم از انسان با لحنی پرعظمت نام‌برده و انسان را در سطح زمین جانشین خود قرار داده است، درنتیجه انسان دارای مسئولیت‌های خاصی است که در سه قسمت آن را بیان نموده است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به مسئولیت فردی انسان گفت: امام علی(ع) خطاب به شخصی که از دنیا مذمت می‌کرد، می‌فرمایند: «دنیا مکتب و مدرسه‌ای است که در آن پیامبران خدا و ائمه(ع) فرستاده ‌شده‌اند تا به هدایت مردم پرداخته و تا انسان‌ها در این راه خود را بسازند».

وی با بیان اینکه دیدن آثار حکمت در موجودات هستی حاکی از وجود خالق و آفریدگار در این دنیا است، ادامه داد: ایمان نخستین وظیفه انسان در راه خداشناسی است، دومین نردبان خودسازی بعد از ایمان علم و سومین آن ها عقل است که به تشخیص حق از باطل برمی گردد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اهمیت عقل و هوشیاری انسان گفت: تقوای الهی مربوط به عمل انسان است، انسان باید طوری حرکت کند که نزد پروردگار خود سرافکنده نباشد، همچنین انسان در برابر اجتماع مسئول است و انسان به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه خداوند در سه جای قرآن به ذلت قوم یهود اشاره کرده است، گفت: تاریخ یهود حاکی از این ذلت است، برای نمونه جنگ‌های متعددی که علیه مسلمانان راه انداختند حاکی از شیوه عمل قوم یهود است. امروز نخستین مسئله مسلمانان قدس شریف است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: ملتی که محکوم به ذلت است و باید ذلیلانه زندگی کند، اقدام به انتخاب این مکان مقدس به عنوان پایتخت خود کرده است، به میدان آمدن اهمیت دارد و  صرفا از تشکیل جلسه کاری بر نمی‌آید و باید همه در فکر باشیم که در این جریان حرف صهیونیست ها بر ما غالب نباشد.

وی همچنین افزود: برخی می‌گویند ما حاج قاسم سلیمانی داریم در حالی که  ما باید صدها حاج قاسم سلیمانی در میان خود داشته باشیم و تربیت کنیم، در نتیجه باید با قدرت و قوت به میدان آمده و نباید یک ملت محکوم به ذلت و گوساله پرست بر ما غالب شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به مسئولیت شغلی افراد گفت: شغل انسان امانتی از جانب خداوند متعال است، در جامعه بیکاری فراوان و مسئولیت زندگی بسیار سنگین است، چه شده که این اتفاق افتاده و این همه بیکاری و فقیر در جامعه داریم، در حالی که در اسلام نباید فقیر و بیکار داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار