دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی مطرح کرد
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به ضرورت الگو شدن دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: امیدوارم دانشگاه حضرت معصومه(س) با توسعه خود بتواند به الگویی برای دانشگاه تک جنسیتی در کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۵۴۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، شهیندخت مولاوردی عصر امروز در آیین گرامیداشت دهمین سالگرد تاسیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به توسعه این دانشگاه اظهار کرد: برای توسعه دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش فیزیکی و بخش‌های دیگر تلاش می‌کنم.

وی ادامه داد: نسل سوم دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های کارآفرین هستند و فارغ التحصیلان دانشگاه نیاز به ورود به بازار کار دارند، باید نسلی را در دانشگاه‌ها تربیت کنیم که با داشتن توانمندی بلافاصله پس از پایان تحصیل مشغول به کار شوند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره اینکه دانشجویان باید مهارت‌های لازم برای بازار اشتغال را فرابگیرند افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بود. برای تحقق شعار سال باید به تجاری سازی تحقیقات بپردازیم و نباید در دانشگاه‌ها صرفا دانشمند تربیت کنیم.

مولاوردی با اشاره به منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: این منشور در 25 آذرماه سال گذشته توسط رئیس جمهور رونمایی شد، منشور حقوق شهروندی مجموعه ای از قوانین پراکنده در قانون اساسی و قوانین دیگر است و این منشور حقوق مردم را یادآوری می‌کند، پیشنهاد می‌کنم که مواد عمومی منشور حقوق شهروندی توسط مردم مطالعه شود.

وی ادامه داد: اگر به حقوق خودمان آگاه باشیم، می‌توانیم که این حقوق را مطالبه کنیم و در دولت دوازدهم وارد مرحله اقدام و عمل در زمینه منشور حقوق شهروندی شدیم. فردا یک همایش ملی را با حضور رئیس جمهور در زمینه این منشور برگزار خواهد شد و دولت برای اجرای منشور حقوق شهروندی مصمم است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: منشور حقوق شهروندی 120 ماده دارد و اگر نیمی از این مواد در طول دولت دوازدهم محقق شود، گام بزرگی را برداشتیم. برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان در زمینه حقوق شهروندی آمادگی داریم، نیاز به هم افزایی رشته‌های مختلف برای اجرای منشور حقوق شهروندی وجود دارد.

مولاوردی در پایان با اشاره به ضرورت الگو شدن دانشگاه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: امیدوارم که این دانشگاه با توسعه خود بتواند به الگویی برای دانشگاه تک جنسیتی در کشور تبدیل شود. دانشجویان امروز، مدیران آینده هستند و با تربیت زنانی سالم و توانمند، خانواده و جامعه ای سالم را خواهیم داشت و نتیجه آن سلامت اجتماعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار