حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی یک فرصت است اما اکنون با استفاده های نادرست به یک تهدید جدی تبدیل شده چرا که این فضاها ذهن جوانان را درگیر کرده و برخی پرده‌ها در این بستر برداشته شده است.
کد خبر: ۵۴۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم،‌ حجت‌الاسلام والمسملین سید حسین مؤمنی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش‌های مجتمع پردیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه تلاش هر فرد برای رسیدن به امنیت روحی و روانی است، اظهار کرد: اگر فردی به دنبال سعادت، رستگاری و حتی مادیات دنیوی است باید برنامه کامل و الگوی مناسب داشته باشد.

وی اضافه کرد: با داشتن یک برنامه جامع انسان از تحیر نجات پیدا می‌کند و با رهگذر الگو نیز انسان از بدون انگیزه بودن نجات می‌یابد و به سمت افق مورد نظر حرکت می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه الگو نیز باید دارای جامعیت باشد، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) به عنوان انسان‌های کامل باید به عنوان الگو و صراط مستقیم به اقشار مختلف جامعه معرفی شوند.

وی با بیان اینکه رسیدن به نشاط و سالم زیستن نیازمند اتصال متصل با ذات الهی است، مطرح کرد: فردی که به خداوند اتصال داشته باشد برای رسیدن به لذت‌های حلال دنیا نیز از سیره اهل بیت(ع) و آموزه‌های معنوی استفاده می‌کند.

مومنی یادآور شد: نباید با مباحث مقطعی و کاذب زندگی خود را دنبال کنیم، اگر با مشکلی روبه رو هستیم باید به صورت ریشه‌ای به دنبال رفع آن مشکل باشیم و در این مسیر اتصال به خداوند متعال روشی برای رفع هر مشکلی است.

وی با اشاره به اینکه نشاط حقیقی در گرو اتصال به خداوند متعال است، مطرح کرد:‌ ارتباط با خداوند بدون نماز شدنی نیست چرا که نماز برکات مشخصی دارد و مهم‌ترین این برکات آرامش در دنیا و رهایی از دغدغه‌هاست.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: فضای مجازی یک فرصت است اما اکنون با استفاده های نادرست به یک تهدید جدی تبدیل شده چرا که این فضاها ذهن جوانان را درگیر کرده و برخی پرده‌ها در این بستر برداشته شده است.

وی بر لزوم شناسایی،‌ باور و عمل به آموزه‌های دینی تاکید کرد و ادامه داد: قبل از اینکه هنرمندان موضوع حمایت از حیوانات را مطرح کنند، دین اسلام به این موضوع پرداخته است اما برخی فکر می‌کنند که آموزه‌ها دینی کارایی لازم را ندارد.

مؤمنی با بیان اینکه نماز انسان را از فحشا و منکر دور نگه می‌دارد، عنوان کرد: سبک شماردن نماز سبب از بین رفتن برکت از عمر می‌شود و اگر فردی به نماز بی‌توجهی کند خداوند برکت را از مال او می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بدون نماز، نور صالحان از چهره افراد گرفته می‌شود، تصریح کرد: فردی که از نماز دور است دعایش مستجاب نمی‌شود و دعاهای دیگران نیز برای او کاربردی ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار