رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد؛
رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری و انهدام دو باند سارقان ۵۸۹ باطری دکل‌های مخابراتی به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم ، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی سرقت تجهیزات و باطری از دکل مخابراتی در استان قم و طرح شکایت از سوی مسئولان این شرکت‌ها در پلیس آگاهی استان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با اعزام کارآگاهان به محل‌های سرقت و انجام اقدامات تخصصی، سرکرده یکی از باندهای سرقت اهل یکی از استان‌های غربی و ساکن قم به همراه دو تن از همدستانش شناسایی و بلافاصله با اخذ دستور از مقام قضائی متهمان طی دو عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بازرسی از محل تعدادی قفل تخریب شده، سیم و تجهیزات دکل‌های مخابراتی و تجهیزات استفاده شده در سرقت اعم از قیچی آهن بر، دستکش، دیلم و ... کشف همچنین دو دستگاه خودرو نیسان و پژو ۴۰۵، دو دستگاه موتورسیکلت ns که در سرقت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت توقیف شد.

وی گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که اعضای یک باند دیگر سرقت تجهیزات دکل‌های مخابراتی شناسایی و متهمان با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حین خروج از قم در آزاد راه قم-تهران متوقف، ‌ هر چهار نفر سرنشین خودرو که اهل استان‌های همجوار بودند دستگیر و ۲۴ عدد باطری مسروقه از خودرو مذکور کشف شده که در ادامه یک نفر مالخر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کرمی با بیان این که اعضای یکی از باندهای سرقت به ۴۵۹ باطری و دیگری به ۱۳۰ باطری از دکل‌های مخابراتی اعتراف کرده‌اند، برآورد ارزش اموال مسروقه را پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

۲۴ فقره اعتراف سارق ساختمان‌های نیمه کاره در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک سارق ساختمان‌های نیمه کاره در این استان خبر داد و گفت: متهم پس از دستگیری در تحقیقات به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ احمد کرمی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی، با انجام تحقیقات لازم و اقدامات پلیسی متهم توسط مأموران انتظامی استان شناسایی، دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی استان در تحقیقات به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: نهایتاً وی پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی استان شد.

کرمی ضمن هشدار در خصوص عواقب عدم استفاده از نگهبان و همچنین دوربین در ساخت و سازها، تاکید کرد: در ساعاتی که کارگران در محل احداث ساختمان حضور ندارند از نگهبان و یا فرد مورد اطمینان استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار