سقوط تيم هیأت‌ فوتبال قم به عنوان تيم ركورددار تعداد باخت در نوزدهمين دوره مسابقات ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور نام‌هاي بزرگ فوتسال قم در اين مسابقات را به سمت نابودي كشاند.
کد خبر: ۵۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 18 December 2017
به گزارش تابناک قم، امسال که دو تیم نماینده استان قم در نوزدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران هستند، تیمی که در سال‌های 1394 و 1395 با نام یاسین‌پیشرو در لیگ برتر بازی می‌کرد و یاسین‌پیشرو بعد از کسب رتبه‌های ششمی و دهمی دو فصل متوالی حضور در لیگ برتر حاضر به تیم‌داری نشد با مسوولیت هیأت ‌‌فوتبال استان قم در این سطح از رقابت‌های باشگاه‌های کشور به میدان رفت اما سهمیه قم را به قول فوتسالی‌ها سوزاند و راهی لیگ دسته اول شد تا یکی از نمره‌های منفی کارنامه هیأت ‌‌فوتبال قم در این فصل باشد.

 

 بی‌توجهی‌ها و نداشتن تدبیر در هیأت ‌‌فوتبال قم

ساده‌ترین دلیلی که می‌توان به عنوان ناکامی‌های نماینده با سابقه قم در لیگ نوزدهم  به آن پرداخت، بی‌توجهی‌ها و نداشتن تدبیر در هیأت ‌‌فوتبال قم به موضوع اهمیت بازی‌های لیگ برتر فوتسال به عنوان بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته در ایران است.

این بی‌توجهی موجب شد تا این هیأت ‌‌ورزشی که پرمخاطب‌ترین رشته را باید مدیریت کند، از اندیشیدن به تدارک لازم و مدیریت صحیح برای حضور قدرتمند در لیگ برتر فوتسال بازبماند تا فوتسال قم به عنوان یکی از استان‌های مطرح و با استعداد کشور اکنون راه و چاره‌ای جز سقوط به لیگ برتر نداشته باشد.

 

 هیأت ‌‌فوتبال قم رکورددار باخت در لیگ برتر ایران

هفته نهم از دیدارهای دور برگشت فصل 1396 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نیز با ثبت یک باخت دیگر در کارنامه تیم ضعیف و بی‌دفاع هیأت‌ فوتبال قم به پایان رسید تا این تیم در بین 14 تیم حاضر در لیگ نوزدهم، با 17 باخت در 22 مسابقه از این نظر رکورددار تعداد باخت در این فصل از مسابقات باشگاه‌های برتر ایران لقب بگیرد.

 

 فوتسال قم و خاطره 3 نایب‌قهرمانی لیگ برتر کشور

هیأت ‌‌فوتبال قم در حالی در این فصل مسابقات لیگ برتر روی نوار ناکامی گام برداشت که در گذشته با نام‌های بزرگی همچون فراز قم، ارم‌کیش قم، کیش‌ایر، صبای قم، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو در لیگ برتر سه عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داده و ملی‌پوشان زیادی را به سطح اول فوتسال ایران معرفی کرده است.

 

 فراموشی نام‌ تیم‌های بزرگ فوتسال قم با سقوط هیأت ‌‌فوتبال

آنچه که قمی‌ها را در این فصل لیگ برتر بیش از همه اتفاقات رنج می‌دهد این است که به دلیل نتایج ضعیف در لیگ نوزدهم فوتسال باشگاه‌های برتر ایران، تیم هیأت ‌‌فوتبال قم عملا چهار هفته به پایان این رقابت‌ها از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرده است تا نام تیم‌های بزرگ فوتسال قم و و خاطرات شیرین قمی‌ها با این تیم‌ها در 19 دوره لیگ برتر با این سقوط عملا به فراموشی سپرده شود و عملا فوتسال قم به سمت نابودی پیش برود.

 

کار کردن 2 سرمربی در تیم ناکام هیأت ‌‌فوتبال قم

این تیم که تا پایان هفته دوازدهم با هدایت ابوالفضل ثانی و از هفته سیزدهم با سرمربیگری سیدمهدی غیاثی در لیگ برتر به مصاف حریفان می‌رود، در هفته بیست و دوم این دوره از مسابقات میهمان تیم فوتسال فرش‌آراء مشهد بود و با نتیجه دو بر یک مغلوب میزبان خود شد.

 

17 باخت در کارنامه ضعیف هیأت ‌‌قم

این باخت موجب شده تا هفدهمین باخت در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در کارنامه تیم فوتسال هیأت‌ فوتبال قم به ثبت برسد، در حالی که نماینده فوتسال قم از 22 بازی این فصل تنها دو برد و سه تساوی در کارنامه دارد و با 35 گل زده و 73 گل خورده عملکردی فوق‌العاده ضعیف را از خود به ثبت رسانده است.

 

قطعی شدن سقوط هیأت ‌‌فوتبال قم در فاصله 4 هفته به پایان لیگ

در فاصله چهار هفته به پایان لیگ نوزدهم، رتبه چهاردهمی تیم فوتسال هیأت‌ فوتبال قم در جدول رده‌بندی 14 تیمی لیگ برتر قطعی شده است و این تیم قطعا به لیگ دسته اول سقوط کرده تا سهمیه فوتسال قم که برای نخستین‌بار در 19 سال برگزاری لیگ برتر به دو تیم افزایش یافته بود، بار دیگر به یک سهمیه کاهش یابد و تیم آتلیه‌طهران قم که امسال به لیگ برتر آمده، از این به بعد امید اول قمی‌ها در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران باشد.

 

 پذیرایی قمی‌های سقوط کرده از صدرنشین لیگ برتر فوتسال

تیم سقوط کرده هیأت‌ فوتبال قم در بیست و سومین هفته مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از تیم صدرنشین مس سونگون پذیرایی می‌کند، تیمی که در نیم‌فصل نخست بازی‌ها در تبریز بهترین پیروزی خود در لیگ نوزدهم را برابر هیأت ‌‌قم به دست آورد و اکنون گزینه اول قهرمانی است.

این در شرایطی است که  نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال قهرمانی باشگاه‌های ایران به چهار هفته پایانی خود رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتسال روز جمعه اول دی‌ماه با برگزاری هفت مسابقه همزمان بین 14 تیم لیگ برتری وارد هفته دهم از نیم‌فصل دوم خود خواهد شد.

 

کسب 9 امتیاز از 66 امتیاز و بدترین عملکرد هیأت ‌‌فوتبال قم

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتسال ایران در نخستین روز فصل زمستان، یکی از دو نماینده فوتسال قم یعنی آتلیه‌طهران به خارج از خانه می‌رود تا بعد از کسب نتیجه تساوی ارزشمند سه بر سه مقابل قهرمان فصل در میهمانی تیم شهروند ساری مقابل این تیم صف‌آرایی کند.

اما تیم فوتسال هیأت‌ فوتبال قم که امسال نتایج فوق‌العاده ضعیفی در جدال با حریفان لیگ برتری کسب کرده و تا پایان هفته بیست و دوم با کسب تنها 9 امتیاز از این تعداد بازی در آخرین رتبه لیگ ایستاده، در دیداری فوق‌العاده حساس با تیم صدرنشین مس سونگون دیدار خواهد کرد.

 

خاطره تلخ شکست سنگین قمی‌ها از صدرنشین لیگ برتر

این دومین سفر تیم مس سونگون ورزقان به شهر قم است، تیمی که در حال حاضر با کسب 53 امتیاز در مکان نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاده و در سفر قبلی خود به شهر قم حدود یک ماه پیش با تساوی یک بر یک در سالن شهید حیدریان قم مقابل تیم آتلیه‌طهران قم متوقف شد.

اما این سفر شاگردان حمید بی‌غم در تیم مس سونگون به شهر قم تفاوت‌های ویژه‌ای دارد و مسی‌ها چنانچه در مقابل تیم سقوط کرده هیأت‌ فوتبال قم متوقف شوند، فرصتی دوباره به دو تعقیب کننده دیگر خود یعنی گیتی‌پسند اصفهان و تاسیسات دریایی تهران خواهند داد تا این تیم را در کورس قهرمانی تهدید کنند.

بازی دو تیم هیأت‌ فوتبال قم و مس سونگون ورزقان در هفته دهم از نیم‌فصل نخست بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور با برتری قاطع 9 بر یک به سود تیم مس تمام شده و این بازی اگر چه تیم هیأت‌ قم سقوط کرده اما از ساعت 16 روز جمعه اول دی‌ماه در سالن شهید حیدریان قم برای قمی‌ها جنبه انتقامی دارد.

 

عمده‌ترین مشکل ما به بودجه ربط دارد

دومین سرمربی تیم هیأت ‌‌فوتبال قم در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران راجع به باخت اخیر این تیم به فرش‌آراء مشهد و ناکامی‌ در فصل جاری لیگ برتر اظهار کرد: ما در جدال با فرش‌آراء که یک تیم متمول است همانند بسیاری از بازی‌های این فصل از پیش بازنده نبودیم و حتی به باختن فکر هم نکرده بودیم اما متاسفانه گل نزدیم.

سیدمهدی غیاثی که از هفته دوازدهم این رقابت‌ها هدایت تیم هیأت ‌‌فوتبال قم را عهده‌دار شده، خاطرنشان کرد: ما برای گرفتن امتیاز به مشهد رفتیم زیرا با پیروزی در این بازی اندک شانسی برای بقا در لیگ برتر داشتیم ولی یک اشتباه داور و عدم تمرکز بازیکنان در کار گلزنی مانع رسیدن تیم ما به هدف خود شد.

سرمربی تیم فوتسال هیأت ‌‌فوتبال قم راجع به وضعیت این تیم تصریح کرد: ما 9 فوتسالیست زیر 20 سال داریم، حتی با یک تیم ناقص به مشهد رفتیم زیرا عمده‌ترین مشکل ما به موضوع بودجه ربط دارد و امیدوارم که در هفته‌های باقی مانده از لیگ بهتر نتیجه بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار