مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم هشدار داد:
کودکان بی سرپرست اینترنتی عنوانی است برای کودکانی که والدینشان بیشتر ساعات روز خود را در فضای مجازی سپری می کنند. طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی‌سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و 6 ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.
کد خبر: ۵۴۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰ 23 December 2017
به گزارش تابناک قم، کاویانی،مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و 6 ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.

وی با اشاره به پیام‌های کلیپ‌ها و پیامک‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: باید دانست این محتواها بر چه اساس و نیاتی ارسال شده و پشت پرده آنها چیست زیرا ممکن است کاربران ارسال کننده آنها در خارج کشور باشند بنابراین برنامه‌های جدید مهندسی آسیب‌های اجتماعی را به صورت نرم تعریف می‌کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها در قدم نخست کودکان و در قدم دوم والدین را متأثر می‌کند و درباره فضای اقتصادی جامعه از یک طرف و فضای اجتماعی و اخلاقی از طرفی دیگر است.

کاویانی با اشاره به آسیب‌های استفاده غیر اصولی از فضای مجازی گفت: استفاده غیراصولی از فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین آسیب در حوزه کودکان در حال شکل‌گیری است؛ بنابراین کودکان در قدم اول قربانیان آسیب‌های فضای مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی‌سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و 6 ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم عنوان کرد: کودکان یتیم اینترنتی شامل افرادی هستند که بر اساس ظاهر پدر و مادر دارند، ولی والدین آنها فرصت تعامل با کودک را ندارند زیرا در ساعت مفیدی که در جمع خانواده همه حضور دارند و باید به تعامل و تحکیم ارتباط خانواده صرف شود این زمان را در فضای دیگر هزینه می‌کنند.

کاویانی با اشاره به تعبیر والدین غایب گفت: به عنوان مثال پدرانی که بر اساس ضرورت شغلی مجبور هستند یک هفته، سه ماه و 6 ماه به دور از خانواده باشند از آنها به والدین غایب تعبیر می‌شود؛ کودکان در این فضا به شدت احساس تنهایی می‌کنند.

فعالیت 20 مرکز مشاوره در قم

سلیقه، مدیرکل بهزیستی قم نیز گفت: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از جمله ابعاد سلامت است،فردی می‌تواند در این کار ادعای سلامت کند که دستی بر آتش داشته و در این زمینه کار کرده باشد.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب شاخصه‌هایی را در بعد سلامت دارا هستیم، عنوان کرد:‌ در موضوع سلامت بعد از انقلاب شاخص‌هایی مانند مرگ‌ومیر زنان باردار و موضوع واکسیناسیون را داریم که کشور ایران توانسته در سطح بین‌المللی فعالیت‌های خوبی را در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به اینکه در کشور ایران سن امید به زندگی به بیش از 70 سال رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ امید به زندگی نشان‌دهنده ارتقای سلامت و شاخص‌های پزشکی است.

سلیقه، سلامت روانی و اجتماعی را در کشور مغفول مانده خواند و تصریح کرد: اگر فردی در خانواده دچار مشکل بحران اجتماعی شود قطعاً شماره اورژانس بحران اجتماعی را نمی‌داند، برخلاف اورژانس حوادث که همه آن را می‌دانند، بنابراین این خللی بوده که درگذشته و حال با آن روبه‌رو هستیم.

وی افزایش تخت بیمارستان‌ها را شاخصه‌ای منفی دانست و بیان کرد:‌ جامعه‌ای که دچار مشکل اجتماعی شده باشد، بر تخت‌های بیمارستان آن جامعه و کشور افزوده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در برنامه پنجم و ششم به‌عنوان متولی بخش سلامت است، ابراز کرد: سازمان بهزیستی ازاین‌جهت متولی این امر شده است که بتواند بخش سلامت را پررنگ‌تر نشان دهد.

سلیقه خاطرنشان کرد: باید با توجه به آموزش باورهای اصیل خود در همه زمینه‌های توسعه به‌ویژه در بخش شهری مشکلات را حل کنیم تا کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شویم.

وی به نیاز بیشتر تزریق واکسیناسیون اجتماعی اشاره و تصریح کرد: باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی واکسیناسیون اجتماعی به این عرصه ارتقا بخشیده و خلأهای جامعه را حل کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند جامعه را دچار مشکل کند، عنوان کرد:‌ باید همانند دیگر بخش‌ها، مراکز مشاوره را نیز افزایش داده تا در جامعه دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نشویم.

 سلیقه به مراکز مشاوره فعال در استان اشاره و بیان کرد: 20مرکز مشاوره در استان فعالیت می‌کنند، اما با توجه به نیازهای جامعه به این مراکز باید توسعه بیشتری پیدا کنند.

آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است

وی آمار طلاق در کشور را نگران‌کننده دانست و ابراز کرد: طلاق مانند زلزله به‌صورت روزانه خانواده‌ها را ویران می‌کند.

مدیرکل بهزیستی قم ابراز کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در ده سال گذشته، آمار 20 هزار طلاق بررسی‌شده و دو طیف از افرادی که تحصیلات عالی داشته کمترین آمار طلاق را دارند، اما افرادی که سطح تحصیلات ابتدایی داشته بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.

سلیقه تصریح کرد: از مرکز مشاوره انتظار داریم که پکیج‌های استاندارد را آماده و ارائه دهد و تیم مشاوره بتواند آموزش‌ها را انتقال دهد تا جامعه‌ای سالم داشته و شاخص‌ها را ارتقا دهیم و امیدواریم با برگزاری نشست‌های دوره‌های آموزشی به هدف مطلوب در این خصوص دست پیدا کنیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار