مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد؛
در حال حاضر حدود 60 پروژه کوچک و بزرگ آب و فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است. پروژه تکمیل شبکه فاضلاب شهرک قدس 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید. به منظور حصول اطمینان از سلامت و بهداشت آب 61 هزار نمونه سنجش در شبکه‌های آب استان انجام شده است.
کد خبر: ۵۴۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸ 02 January 2018

به گزارش تابناک قم، دکتر علی جان صادق پور هم‌زمان با سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: با تصویب این قانون مترقی و تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب با پشتوانه علمی و تخصصی، اقدامات بسیار مفید و مؤثری در سطح کشور انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 99 درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه آب و بیش از 40 درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

صددرصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح استان قم پس از تشکیل شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: امروز تقریباً صد در صد جمعیت شهری استان از شبکه آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

60 پروژه آب و فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است/ تکمیل شبکه فاضلاب شهرک قدس تا دو ماه آینده

 وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان بهره‌مندی 50 درصد از شهر امکان بهره‌مندی از خدمات فاضلاب را دارند، گفت: با توجه به عدم استقبال مردم در برخی از نقاط شهر، حدود 35 درصد جمعیت شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند.

دکتر صادق پور با اشاره به اینکه قبل از تشکیل شرکت آب و فاضلاب قم، تعداد انشعابات و طول شبکه آب در قم بسیار محدود بود، گفت: با رشد و توسعه شبکه و تاسیسات آب در شهر از سال 71 به بعد، در حال حاضر 308 هزار فقره انشعاب آب و 2 هزار و 293 کیلومتر شبکه آب در شهر قم وجود دارد.

وی افزود: تا قبل از تشکیل شرکت آب و فاضلاب هیچ انشعاب فاضلابی در شهر وجود نداشت که پس از آن با اقدامات و پروژه های اجرا شده در حال حاضر 81 هزار فقره انشعاب فاضلاب در شهر ایجاد شده است.

اجرای 900 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در حالی که قبل از تشکیل شرکت آب و فاضلاب، شبکه فاضلاب در قم اجرا نشده بود در حال حاضر 900 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر قم اجرا شده است.

وی همچنین از احداث 380 هزار متر مکعب مخزن ذخیره برای شهر قم خبر داد و گفت: تعداد چاه‌های تأمین آب شرب شهر قم از 6 حلقه به 111 رسیده که در حال حاضر 60 حلقه از این چاه‌ها در مدار بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اصلاح و توسعه بیش از 500 کیلومتر شبکه و خطوط اصلی و انتقال آب و فاضلاب طی چهار سال اخیر ابراز داشت: طی این مدت 90 هزار فقره حادثه بر روی شبکه آب و فاضلاب رفع شده است.

احداث تصفیه خانه فاضلاب با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی

وی در ادامه به پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین پروژه فاضلاب در سطح استان از محل تسهیلات 70 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی در حال اجرا است که از محل این تسهیلات تصفیه‌خانه فاضلاب شماره سه قم احداث و در حال بهره‌برداری است.

صادق پور یادآور شد: احداث 200 کیلومتر شبکه فاضلاب از محل این تسهیلات در برنامه قرار دارد که 170 کیلومتر آن اجرا شده است و 30 کیلومتر مابقی آن تا پایان سال مالی جاری به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین بیان داشت: 60 کیلومتر شبکه فاضلاب نیز به جز پروژه‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در سطح شهر قم در حال اجرا است که تاکنون 30 کیلومتر آن اجرا شده است.

تکمیل شبکه فاضلاب شهرک قدس تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اجرای پروژه تکمیل شبکه فاضلاب شهرک قدس اظهار داشت: این پروژه نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات دفع فاضلاب پردیسان گفت: پکیج فاضلاب با ظرفیت حدود 400 متر مکعب در شبانه روز، برای حدود 600 خانوار در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به رویکرد شرکت آب و فاضلاب در خصوص استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها و مردم و شرکت‌های خصوصی برای اجرای شبکه آب و فاضلاب ابراز داشت: در حال حاضر حدود 60 پروژه کوچک و بزرگ آب و فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است.

احداث نیروگاه آبی با توان تولید 20 میلیون کیلووات ساعت برق

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نخستین پروژه‌ای که در راستای این سیاست اجرا و به بهره‌برداری رسید نیروگاه آبی بود که شهریورماه سال جاری با توان تولید سه مگاوات برق در تصفیه‌خانه آب قم در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

60 پروژه آب و فاضلاب در سطح استان در حال اجرا است/ تکمیل شبکه فاضلاب شهرک قدس تا دو ماه آینده
دکتر صادق پور خاطرنشان کرد: این نیروگاه بدون هیچ هزینه‌ای از سوی دولت، توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شد و سالانه 20 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

وی از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب خبر داد و ضمن تاکید بر توسعه این‌گونه نیروگاه‌ها در دیگر تأسیسات آبفا، گفت: با استفاده از پنل‌های خورشیدی و تولید برق و تزریق به شبکه سراسری، هم ایجاد اشتغال و هم کمک زیادی به محیط زیست می‌شود ضمن اینکه در راستای پدافند غیرعامل نیز بسیار مفید و مؤثر است.

61 هزار نمونه سنجش در شبکه های آب استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش سه برابری پایش تأسیسات آب‌رسانی در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: به منظور حصول اطمینان از سلامت و بهداشت آب 61 هزار نمونه سنجش در شبکه‌های آب استان در 9 ماهه نخست سال جاری در حوزه‌های شیمیایی، میکربی، کلرسنجی و کدورت در سال جاری انجام شده است.

وی از افزایش ارائه خدمات توسط سامانه تلفنی 122 به مردم خبر داد و ابراز داشت: در سال 95 حدود 167 هزار تماس با این سامانه ثبت شده است که حدود 60 درصد این تماس‌ها از مراجعه حضوری مردم کاسته است.

صادق پور از رفع 13 هزار حادثه در شبکه‌های آب و فاضلاب در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در کنار تمام تأسیسات آب‌رسانی ژنراتور نصب کردیم تا اگر شبکه برق در زمان بحران با تهدید مواجه و از دسترس خارج شد، گرفتار چالش نشویم.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش نیروی انسانی آبفای قم جزو شرکت‌های پیشرو در کشور است گفت: در سال گذشته 15 هزار و 260 نفر ساعت آموزش ویژه کارکنان داشتیم که این امر به ارتقا خدمات‌رسانی به مردم کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به امکان کنترل و پایش تمام تأسیسات آب و فاضلاب استان اظهار داشت: مرکز پایش و راهبری شرکت آب و فاضلاب استان از مراکز پیشرفته در سطح کشور است که امکان کنترل هوشمند تأسیسات را نیز دارد و اطلاعاتی نظر فشار آب، ای‌سی، کلر و... در لحظه برای این مرکز ارسال می‌شود.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار