هنرمند قمی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را پیشگام در عرصه فرهنگ‌سازی عنوان کرد و با بیان اینکه بیش از ۴۰ هنرجو و هنرمند قمی در این جشنواره نمایشی حضور دارند.
کد خبر: ۵۴۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸ 03 January 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدجواد طاهری به تشریح فعالیت‌های جشنواره نمایشی "شهرخوب شهروند خوب" پرداخت و اظهار داشت: در قالب این جشنواره دو نمایش کودک داریم که یکی با موضوع "ترافیک" برای مقطع کودک و نوجوان است و نمایش دیگری با موضوع "آشغال نریزیم" که مربوط به بهداشت شهری است.

این هنرمند قمی افزود: بزرگ‌ترین پروژه این جشنواره، اجرای 60 نمایش خیابانی است که با مشارکت مخاطبان انجام می‌شود، این نمایش‌ها در مقابل عموم مردم انجام می‌شود و شهروندان اصلا متوجه نمی‌شوند که افراد در حال اجرای نمایش و بازیگری هستند.

وی ادامه داد: در این نمایش‌ها یک موضوع اجتماعی به شکل کاملا واقع‌گرایی به نمایش در می‌آید و شرایطی ایجاد می‌کند که اشتباهات خود را در عدم رعایت حقوق شهروندی متوجه شویم، این نمایش‌ها به این دلیل که یک آموزش غیر مستقیم است، تأثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از آموزش مستقیم است و در ناخودآگاه مخاطب قطعا ثبت می‌شود.

طاهری در ادامه گفت: بنده به نوبه خود از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تشکر و قدردانی می‌کنم که با همه این دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر جامعه است، پیشگام این عرصه شده و همچنان پیگیر اجرای کارهای فرهنگی است.

وی اظهار داشت: نکته مهم در جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" این است که در این پروژه بالغ بر 40 هنرمند قمی از هنرجو و هنرمندان در این پروژه‌ها در حال فعالیت هستند.

این هنرمند قمی افزود: این جشنواره نمایشی با استقبال بی‌نظیر و بازخوردی چشمگیر در اذهان جامعه و شهروندان قمی داشته است، چنین جشنواره‌ای در کشور ژاپن نیز به اجرا در آمده و کمک زیادی به فرهنگ سازی در این کشور کرده است.

وی به نکته مثبت دیگر این جشنواره نمایشی اشاره کرد و گفت: کارگردان این کار فردی با تجربه است که توانایی خود را در این زمینه به اثبات رسانده و اگر کسی مثل من قرار بود این کار را انجام دهد، فعلا در حال آزمون و خطاهای این برنامه بودم و قطعا تا پایان سال برای اجرای چنین نمایشی به نتیجه نمی‌رسیدم.

طاهری در پایان تأکید کرد: هر کس کاری در این زمینه و در عرصه فرهنگ‌سازی از دستش بر می‌آید باید به صحنه عمل وارد شود و کمک کند تا این پروژه به بهترین وجه به ثمر بنشیند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار