معاون حمل‌ونقل شهرداری قم از نصب ۱۱۰ دوربین نظارت تصویری در نقاط مختلف شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 04 January 2018

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان  با اشاره به اهمیت توجه به مدیریت هوشمند ترافیک در شهر اظهار داشت: افزایش روز افزودن تصادفات مختلف در کنار توسعه معابر شهری، نیاز هوشمند سازی مدیریت ترافیک در شهر قم را جز الزامات قرار داده است.


وی با بیان اینکه سامانه هوشمند جمع‌آوری اطلاعات در سطح شهر از سال 92 در قم عملیاتی شده است، افزود: سامانه هوشمند مدیریت ترافیک برای کنترل سرعت‌های غیرمجاز، طرح ترافیک، خطوط اتوبوس و چراغ‌قرمز در کنار سامانه ارسال پیامک به رانندگان در مرکز ترافیک شهرداری راه‌اندازی شده است.


معاون حمل‌ونقل شهرداری قم با اشاره به نصب 110 دوربین نظارت تصویری در فاز دوم پروژه مدیریت هوشمند ترافیک در قم ، افزود: باید نظارت تصویری در شهر به حداکثر رسیده تا بار رصد کامل معابر شهری، وضعیت ترافیک و کنترل تخلفات شهری کنترل شود که شهرداری در این زمینه 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.


وی وجود تردد شمارها در سطح شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: با توجه به وجود 3 نقطه تردد شمار در سطح شهر آمار دقیقی از ترددهای شهری در قم وجود ندارد که در این راستا در آینده نزدیک دوربین‌های تردد شمار به 34 نقطه خواهد رسید.


ذاکریان همچنین از افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات شهری خبر داد و عنوان کرد: با همکاری پلیس راهور تابلوهای هشداردهنده سرعت و غیره در قسمت‌های مختلف شهر نصب‌شده که خوشبختانه با نصب این تابلوهای میزان سرعت و تصادفات در سطح شهر تا حدودی کاهش‌یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار