مديركل انتقال خون استان قم خبر داد
مديركل انتقال خون استان قم از ثبت‌نام 560 نفر در طرح سپاس در 9 ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳ 07 January 2018

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان با اشاره به اجرای طرح سپاس به عنوان طرحی از فناوری‌های نوین اظهار کرد: 560 نفر در 9 ماهه نخست امسال در این طرح ثبت‌نام کردند که نسبت به آمار سال گذشته کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح نمونه‌ای از خون اهداکنندگان دریافت و برای آزمایشات ژنتیکی و تعیین گروه‌های خاص خون به مرکز بانک خون تهران ارسال می‌شود و آزمایشات لازم روی آن صورت می‌گیرد و به عنوان بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اهمیت طرح سپاس و مشارکت مردم در این طرح گفت: در صورت نیاز بیماران به پیوند مغز استخوان از این بانک استفاده و گروه خونی و ژن نزدیک وی برای پیوند مغز استخوان معرفی می‌شود.

نوریان با اشاره به نحوه مشارکت افراد در طرح سپاس عنوان کرد: فردی که قصد دارد این کار را انجام دهد پنج روز بستری می‌شود. آمپول‌های زیر جلدی به فرد تزریق می‌شود تا مغز استخوان وی فعال شود و سلول‌های بنیادی در خون محیطی وارد شود و بتوان از آن استفاده کرد بنابراین عارضه خاصی برای فرد ندارد و تنها باید زمان برای این امر صرف کند.

مدیرکل انتقال خون استان قم یادآور شد: این شعار وجود دارد که نیاز به خون همیشگی و مداوم است و افراد در طول سال می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار