مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، با اعلام خبر تأسیس شعبه استانی این بنیاد در قم، گفت: بنیاد خیریه دست‌های مهربان برای ارائه خدمت به زنان سرپرست خانوار در قم آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۵۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳ 09 January 2018

 به گزارش تابناک قم، سارا قنبری، در نشست خبری شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، اظهار داشت: بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، بنابر اهداف بشردوستانه خود و در راستای رفع محرومیت و فقر زدایی از زنان سرپرست خانوار و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در مهرماه سال86 در شهر تهران فعالیت خود را شروع کرد و امروز بعد از گذشت 10سال از آغاز بکارش، توانسته 12شعبه فعال در سراسر کشور برپا کند.

دست‌های مهربان برای زنان سرپرست خانوار در قم
 وی با اشاره به فعالیت این بنیاد در سطح استان قم، خاطرنشان کرد: شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، در شهریورماه سال96 و با حضور دکتر شهرام فرجی بنیانگذار مدیر عامل و موسس این بنیاد افتتاح شد؛ هدف ما از برپایی این شعبه، حمایت از کودکان و زنان سرپرست خانوار با رویکرد اشتغالزایی و توانمندسازی بوده است.

مدیریت بنیاد نیکوکاری دست های مهربان شعبه قم، با بیان این که راه اندازی این شعبه به دلایل مختلفی برای بنیاد حائز اهمیت بود، گفت: مهمترین هدف ما از تأسیس شعبه استان قم بنیاد دست های مهربان، پوشش سطح وسیع تری از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ایران توسط این بنیاد خیریه بوده است.

اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار

وی افزود: شعبه قم دارای بخش های مختلفی است که نشان میدهد مدیریت کشوری این بنیاد، سیاست شروعی قدرتمند را برای این شعبه استانی اتخاذ کرده است که می توان به تهیه غذای مهربانو اشاره کرد که با هدف بکار گیری زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد و جهت استفاده از هنر آشپزی خانگی و ایجاد درآمد برای ایشان راه اندازی شده است.

وی با بیان این که کلینک های درمان سبحان، توسط بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در تهران و چند استان دیگر راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: کلینیک درمان سبحان4 که در استان قم راه اندازی شده، علاوه بر خدمات دندانپزشکی و دندانسازی از حضور فعال استادان به نام حوزه روانشناسی و مشاوران برتر استان بهره گرفته است.

ارائه خدمات کلینیک درمان سبحان برای عموم

این خدمات با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و کمک به فرهنگ سازی خانواده های مددجویان با ارائه خدمات رایگان به این عزیزان خیلی از مشکلات و معظلاتشان را حل کرده است.

این خدمات جهت کمک به چرخه ی درآمدی خیریه به عموم مردم نیز ارائه میشود.

مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، با اشاره به راه اندازی گالری فروش و نمایش صنایع و تولیدات دستی مددجویان در قم توسط این بنیاد، گفت: این فضا و شرایط، امکان ویژه ای برای زنان تحت پوشش بنیاد است تا از این طریق بتوانند با فعالیت در یک شغل باثبات، به درآمدهای خوبی دست یابند.

دست‌های مهربان برای زنان سرپرست خانوار در قم
قنبری، با بیان این که بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، مجوز خود را از پلیس اطلاعات و امنیت کشور دارد اذعان داشت: که این بنیاد دارای سه نشان استاندارد جهانی موسسات غیر دولتی از موسسه بین المللی SGS نیز میباشد، و در سال جاری به عنوان برند برتر کشور شناخته شده است.
 

وی در ادامه گفت: علاوه بر تهران و قم، در مجموع در 12 نقطه از کشور از جمله (تهران، البرز، تبریز، مراغه، ساری، اصفهان، شیراز، کیش و یزد و...) شعب فعال بنیاد نیکوکاری دست های مهربان خدمات مختلفی را به مددجویان خود ارائه می کند؛ علاوه بر مستمری, کمک هزینه ی جهیزیه خدمات اموزشی و حرفه اموزی و درمان رایگان ، سبد کالایی است که ماهانه به آنان اهدا میگردد و ارزش مالی آن بالغ بر 250 تا 400 هزارتومان می باشد.

احداث شهرک خیریه در استان قم

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که، این بنیاد در سال 96 در مراسم انتخاب برندهای برتر کشور، نه تنها در میان ۱۰۰ برند برتر کشور جای گرفت بلکه به عنوان یکی از سه برند برتر ایران در تمام حوزه‌ها و برترین برند حوزه نیکوکاری شناخته شد، در هر استان و شعبه خود یک یادگاری ماندگار از خود بجای می گذارد که نمونه بارز آن هنرستان کشاورزی شهرستان مراغه با 18کلاس درسی، احداث واحد درمان ویژه بیماران پروانه ای در شهرستان ساری، احداث مرکز نگهداری کودکان اوتیسم در اصفهان، ساخت مدرسه هوشمند در محمود آباد شیراز و ... است، گفت: برنامه ویژه شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، که برای اولین بار در سطح کشور انجام می پذیرد، احداث شهرک خیریه برای زنان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست است که صحبت های مقدماتی در این زمینه با برخی مسئولان استان قم از جمله فرماندار این شهرستان شده است.

مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، افزود: در شهرک خیریه ای که قصد راه اندازی آن در شهر قم را داریم، به دنبال توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی سرپرست و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان هستیم؛ همچنین می خواهیم در این شهرک بحث اسکان زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز فراهم شود.

وی تأکید کرد: رویکرد بنیاد نیکوکاری دست های مهربان به صورت کلی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

دعوت از خیرین برای مشارکت در امور خیریه

قنبری در پایان سخنان خود ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در امور خیریه این بنیاد در راستای کمک و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان به نشانی قم، بلوار امین،کوچه33 ، پلاک 717 و با تلفن 3127 – 025 آماده پاسخگویی به مراجعان محترم می باشد و زنان سرپرست خانوار نیز می توانند با مراجعه به این بنیاد، از خدمات آن بهره مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار