مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:
متأسفانه حجم آلایندگی صنوف و صنایع درون‌شهری قم بسیار نگران‌کننده است و بالغ‌بر 60 درصد آلودگی‌های هوا قم ناشی از فعالیت کارگاه‌ها و صنوف درون‌شهری بوده درحالی ‌که میانگین کشوری آن در حدود 30 درصد است و وزن صنایع موجود در استان قم از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۵۴۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱ 09 January 2018

به گزارش تابناک قم، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: حجم آلایندگی صنوف و صنایع درون‌شهری قم بسیار نگران‌کننده است.

تورج همتی اظهار داشت: دمای استان قم به دلیل تغییرات جوی و کلی در کره زمین با افزایش نسبی روبه‌رو شده که قابل‌توجه است.

وی افزود: با توجه با افزایش بارگذاری‌های جمعیتی در دوره‌ای خاص در استان قم و حاشیه‌نشینی‌های صنعتی ناشی از آن‌که از تکنولوژی‌های فرسوده و منسوخ استفاده می‌کردند، شاهد افزایش آلاینده‌های هوا و مشکلات زیست‌محیطی در قم هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: سیستم نامناسب حمل‌ونقل در قم نیز سبب افزایش آلودگی‌های هوا شده که در کنار آن‌هم معضل موتورسیکلت‌ها در قم خودنمایی می‌کند که میزان آلایندگی‌های آن با توجه تعداد زیاد موتورسیکلت بسیار نگران‌کننده است، بسیاری از خودروها ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان دچار فرسودگی شده و نیازمند به اصلاح است.

همتی با اشاره به برخی دیگر از مهم‌ترین عوامل آلاینده هوا در استان قم خاطرنشان کرد: وجود نیروگاه سیکل ترکیبی در نزدیکی شهر پردیسان نیز به‌نوبه خود سبب بروز آلودگی به دلیل عدم استفاده از گاز طبیعی می‌شود، همچنین صنایع مستقر در محور اراک نیز که شامل صنایع کانی غیرفلزی می‌شود نیز مشکلات ویژه‌ای برای هوای استان قم ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر وضعیت نگران‌کننده استان با توجه به سیستم حمل‌ونقل فرسوده و فعالیت‌های صنعتی فراوان در محدوده شهری قم، عنوان کرد: باید واحدهای صنعتی درون‌شهری در شهرک‌های تخصصی مستقر شوند که طرح ابتدایی آن نیز تقدیم مسئولان استانی شده که امید می‌رود برای اهمیت نهادن به‌سلامت جامعه مقدمات اجرایی آن به‌زودی در استان انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به وجود چندین شهرک تخصصی در سطح استان قم عنوان کرد: ظرفیت استان قم برای ایجاد و تأسیس شهرک‌های تخصصی بسیار بیشتر از میزان موجود بوده که مدیریت صحیح و درست آن می‌تواند علاوه بر رونق کسب‌وکار در استان کمک شایانی نیز به مسائل زیست‌محیطی کند.

همتی بابیان ضرورت ساماندهی صنایع و کارگاه‌های دوره شهری ابراز کرد: باید با تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های استانی ساماندهی و پایش درستی از کارگاه‌های درون‌شهری قم صورت گیرد تا از ادامه و رشد آلاینده‌های هوا در شهر قم تا حدودی جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: متأسفانه حجم آلایندگی صنوف و صنایع درون‌شهری قم بسیار نگران‌کننده است و بالغ‌بر 60 درصد آلودگی‌های هوا قم ناشی از فعالیت کارگاه‌ها و صنوف درون‌شهری بوده درحالی‌ که میانگین کشوری آن در حدود 30 درصد است و وزن صنایع موجود در استان قم از میانگین کشوری بالاتر است.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار