مدیرکل فنی و حرفه ای:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 9 هزار و 978 بانوی قمی آموزش های مهارتی و فنی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۵۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 09 January 2018

به گزارش تابناک قم، احمد عطارنیا اظهار داشت: این اداره کل در بخش دولتی در این مدت توانسته است چهار هزار و 113 تن از بانوان را در 2 مرکز ویژه بانوان، 2 مرکز 2 منظوره، جوار دانشگاه، صنایع و صنوف، شعب شهری، روستاها، ندامتگاه ها و کارآموزی در محیط کار واقعی تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار دهد.

وی با اشاره به تعدد آموزش های مهارتی در مراکز دولتی افزود: این آموزش ها در رشته هایی نظیر کیف دوزی، حکاکی روی چرم، کاربر گیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه ای، تولید میوه خشک در منزل، قالی بافی تابلویی، برنامه نویس Linux، روبان دوزی، خوشنویسی روی سنگ های قیمتی، مهارت تشکیل تعاونی، گوهر تراش، مهندسی در توسعه وب، مونتاژ کار نگین های پایه دار و فلزات، توسعه دهنده WEB با PHP ، مدیر سرویس دهنده های مایکروسافت، سرمه دوزی سنتی و سایر موارد ارائه می شود.

عطارنیا افزود: در همین راستا 2 هزار و 681 تن از بانوان استان در قالب 381 هزار و 338 نفر ساعت در کارگاه های ثابت شهری، 103 تن در قالب پنج هزار و 968 نفر ساعت در دوره های پیشرفته جوار دانشگاهی، 665 تن در قالب 91 هزار و 433 نفر ساعت در شعب شهری و 107 تن در قالب 4 هزار و 105 نفر ساعت در دوره های آموزشی صنایع و صنوف در دوره های مهارتی شرکت کردند.

وی اظهار داشت: همچنین 34 هزار و 460 نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن 223 تن از زنان روستایی در رشته هایی همچون امور اداری، صنایع دستی(بافت)، طراحی و دوخت و کشاورزی (امور باغی و زراعی) موفق به اخذ گواهینامه گردیده اند.

عطارنیا همچنین از 3100 نفر ساعت آموزش برای 20 تن از بانوان در رشته های صنایع دستی (دوخت های سنتی، طلا و جواهر سازی)، صنایع نساجی و طراحی و دوخت در ندامتگاه های استان قم طی 9 ماهه امسال خبر داد.
وی از آموزش 95 تن از بانوان در قالب 4 هزار و 750 نفر ساعت در سکونتگاه های غیررسمی و 142 تن از بانوان در قالب 23 هزار و 368 نفر ساعت به صورت کارآموزی در محیط کار واقعی خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اعلام کرد: همچنین پنج هزار و 865 تن از بانوان این استان در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای از آموزش های مهارتی در 206 آموزشگاه در 23 رشته از جمله امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبایی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزیینی در قالب 138 حرفه آموزشی در این مدت جاری بهره مند شده اند.

عطارنیا خاطرنشان کرد: کسب مهارت و شرکت در دوره‌ های آموزشی بهترین راهکار اشتغال بانوان در جامعه و حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت های اجتماعی بوده و مهارت ‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می ‌تواند بهره‌ گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار