رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: ۲ هزار ۲۰۰ تخت بیمارستانی جدید در ۲ سال آینده به توان بیمارستانی استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 10 January 2018

به گزارش تابنک قم، سید حسن رضوی در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات و موانعی که در اقتصاد کشور وجود دارد باید در راستای این هدف مهم حرکت کرد.

وی افزود: برش‌های استانی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در 2 سال گذشته برای تمامی دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ‌شده و در سه مدل نیز این برش‌ها تدوین‌شده، فرودگاه قم با ظرفیت‌های موجود در آن، مباحث گردشگری دریاچه نمک و تبدیل قم به‌عنوان پایتخت گردشگری فرهنگی جهان اسلام برای سال 2025 تهیه و تدوین‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: پروژه‌هایی که در سال 95 به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌شده بود تا حدود بسیار زیادی اجرایی شده، سال 96 نیز 46 پروژه به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌شده که امید می‌رود طبق برنامه زمان‌بندی‌شده به بهره‌برداری برسد.

رضوی ادامه داد: در طول سه سال گذشته 128 پروژه با ظرفیت‌های قانونی خود در استان قم واگذار شده و در سال 96 نیز 22 پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته‌شده است.

وی نقش بانک‌های عامل در توسعه رونق تولید و اشتغال را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: 222میلیارد تومان از مجموع 250 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب‌وکار در استان که به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده بود تحقق‌یافته، در سال 96 نیز بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات تولید بخش در صنعت و 74 میلیارد تومان در قالب نوسازی به بانک‌ها ابلاغ‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با تأکید بر نقش حمایتی از واحدهای تولیدی در رونق کسب‌وکار ابراز کرد: 25 درصد از نیازهای ورقی کشور را یکی از واحدهای تولیدی استان تأمین می‌کند که تا چند سال قبل در آستانه ورشکستگی کامل بود که با حمایت‌های استانی امروز به وضعیت قابل قبولی رسیده است.

رضوی خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه‌های آبیاری و بهبود آب در بخش کشاورزی از طرح‌های بوده ه در بخش کشاورزی استان صورت گرفته، بیمارستان فرقانی که بیش از 20 سال به‌عنوان پروژه نیمه‌کاره در شهر رها شده بود نیز در سال 95 به بهره‌برداری رسید، 2 هزار و 200 تخت بیمارستانی جدید نیز در طول 2 سال آینده به توان بیمارستانی استان افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش گردشگری زیارت ساخت و راه‌اندازی 10 هزار تخت جدید در دستور کار بوده که با احداث هتل‌ها و جهش‌های زیرساختی از وضعیت بهتری برخوردار شده است، مباحث مالیاتی و تسهیلات نیز با همکاری بانک‌ها تا حدودی حل‌شده، بسیاری از مشکلات مالی و مالیاتی حیطه تولید و رونق اشتغال با قوانین کشوری گره‌خورده که سبب کاهش سرمایه‌گذاری در استان شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ظرفیت‌های قم در بخش لبنیات و فراورده‌های پروتئینی را مورد توجه قرار داد و گفت: در مبحث صادرات مازاد تولید در بخش لبنیات و فراورده‌های پروتئینی در مجموعه استان جود دارد که انتظار می‌رود برای رونق این ظرفیت مهم نیز اقدامات درستی در استان صورت گیرد.

رضوی با اشاره به رویکردهای مهم قم در سال‌های آینده تصریح کرد: افزود: رونق و پویایی انرژی‌های پاک برای تأمین 1500 مگابایت انرژی خورشیدی برای سال 4 سال آینده، عمران شهری، مباحث مرتبط با حمل‌ونقل شهری، اتصال مجموعه‌های ریلی به واحدهای صنعتی و توسعه منطقه اقتصادی سلفچگان از رویکردها و اهداف مهم استان است، صنعت گردشگری به‌عنوان محور و معین گردشگری استان قم در مبحث اقتصاد مقاومتی انتخاب‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار