رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم:
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از تصویب طرح مرمت خانه تاریخی لاجوردی زاده توسط مهندسین مشاور عمارت خورشید خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم؛ فهیمه فتاحی‌زاده ، رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در جلسه مشترک نمایندگان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی و اعضای کارگروه مرمت میراث فرهنگی و گردشگری استان و مشاور طرح در محل خانه تاریخی لاجوردی زاده، طرح مرمت این خانه تصویب شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: خانه تاریخی لاجوردی زاده با مساحت 700 متر مربع مربوط به دوران قاجار در سال 1394 و در راستای اهداف بازآفرینی شهری پایدار توسط دولت تملک شد.

وی به ایجاد و راه‌اندازی دفتر تسهیل گری در خانه تاریخی لاجوردی زاده اشاره و بیان کرد: برای برقراری ارتباط موثر با اهالی محل، احصای نیازهای محله از جنبه های گوناگون و در راستای تقویت مشارکت اجتماعی و ارتقای وضعیت کالبدی محله، در سال 1394 دفتر تسهیل گری در خانه لاجوردی زاده راه‌اندازی شد.

فتاحی‌زاده خاطرنشان کرد: این خانه تاریخی برای کاربری‌های عمومی و خدمات محله‌ای و شهری مدنظر بوده که به دلیل مخاطرات فیزیکی نیازمند احیاء و مرمت فوری است که این امر در دستور کار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: امیدواریم با اجرای طرح مرمت استحفاظی و جامع بنا، فرصت مناسبی برای از سرگیری فعالیت‌های موثر شهری و محلی این فضای با هویت در آینده فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار