مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: امسال با کاهش نرخ بیکاری در استان، این نرخ به حدود 10 درصد رسید.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان قم اظهار کرد: سال گذشته نرخ بیکاری استان 11 درصد بود که امسال این نرخ به 10 درصد رسید.

وی ادامه داد: 16 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در استان قم در نظر گرفته شد که تاکنون 6 میلیارد تومان از آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در سال 95، تعداد بیمه شدگان اجباری استان، 115 هزار نفر بود که این تعداد امسال با افزایش سه هزار نفری به 118 هزار نفر رسید.

محمود سیجانی در ادامه این جلسه با اشاره به طرح رونق تولید اظهار کرد: در این طرح علاوه بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به این واحدها برای نوسازی نیز تسهیلات پرداخت می‌شود، اصناف نیز علاوه بر واحدهای تولیدی شامل طرح رونق تولید هستند.

وی ادامه داد: امسال تاکنون حدود یک سوم متقاضیانی که در استان قم برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید به سیستم بانکی معرفی کردیم توانستند تسهیلات را از سیستم بانکی بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال آمار طرح رونق تولید در استان نسبت به سال گذشته کمتر است، یک دلیل این مساله اجرای طرح اشتغال فراگیر و پرداخت تسهیلات دارای یارانه در قالب این طرح به واحدهای تولیدی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار