برای کاهش حوادث جاده‌ای انجام شد؛
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان از اجرای طرح گسترده آرامسازی و شانه‌سازی در محورهای جاده‌ای این بخش خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی موسوی گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، در قالب اجرای طرحی امانی افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان، آرامسازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان به عنوان کریدر ارتباطی استان‌های جنوبی و غربی کشور حائز اهمیت خاصی هستند، تأمین و ارتقا ایمنی آنها در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان با بیان اینکه جهت اجرای طرح آرامسازی اخیر افزون بر ۲۰ هزار متر مکعب بارریزی انجام شده، گفت: اصلاح شیب شیروانی، رفع افتادگی شانه راه، ایمن سازی دهانه پلها و... در زمره آیتم‌های اجرایی طرح آرامسازی اخیر است که در سطح راه‌های این بخش عملیاتی و اجرا شده است.

وی در ادامه به نام محورهایی پرداخت که طی اجرای این طرح عملیات آرامسازی، شانه سازی در آنها به انجام رسیده و اظهار داشت: محور سلفچگان – دلیجان (حد فاصل پلیس راه الی کیلومتر ۳۰) در طرفین جاده عملیات آرامسازی و شانه سازی اجرا شده است.

موسوی افزود: در محور قم - سلفچگان و بلعکس، به طول ۴۵ کیلومتر از مسیر آرامسازی و شانه سازی با عملیات آبکوبی اجرایی شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده طی اجرای این طرح در محور قم – سلفچگان به ایمن سازی اجسام صلب موجود در مسیر با اجرای خاکریز حائل اشاره کرد و ادامه داد: در محور قم – نیزار نیز دهانه پل‌ها موجود در مسیر (از تقاطع محور ونارچ الی کیلومتر ۲۵) بوسیله بارریزی و اجرای خاکریز ایمن سازی شد تا در صورت انحراف وسائط نقلیه از مسیر از سقوط آنها جلوگیری به عمل آید.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل سلفچگان محور سلفچگان – ساوه را از دیگر محورهای برشمرد که طرح آرامسازی در انها به اجرا در آمده است و گفت: ضمن اجرای طرح آرامسازی در ۱۵ کیلومتر از این محور، دهانه ۵ دستگاه پل بزرگ واقع در مسیر نیز به وسیله بارریزی ایمن شد.

وی میزان احجام بارریزی شده در راستای اجرای طرح آرامسازی و شانه سازی اخیر را در محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان افزون بر ۲۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: کلیه اقدامات انجام شده در این پروژه به صورت امانی و توسط عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان اجرا شده است

موسوی در خاتمه گفت: ده‌ها نفر عوامل راهدار ضمن بهره مندی از انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین این اداره، طی افزون بر دو ماه، نسبت به اجرای طرح یاد شده فعالیت داشته‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار