حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر خبر داد:
مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا (س) از آغاز ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 98-97 خبر داد و اظهار داشت: پذیرش بانوان طلبه در سه مقطع سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکتری) و در بخش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین اباذر عمرانی فر، مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این مؤسسه علمی آموزشی برگزار شد، عنوان کرد: زمان ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال تحصیلی 98-97 از 19 دی ماه آغاز شده و تا 12 بهمن ماه ادامه دارد.

برگزاری آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) در 31 استان

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: پذیرش بانوان طلبه در سه مقطع سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکتری) و در بخش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر به بازپذیری سطح دو اشاره کرد و افزود: برنامه بازپذیری سطح ۲(کارشناسی ناپیوسته) ویژه طلابی است که دارای مدرک سطح یک حوزه بوده یا ۷۵ واحد را در حوزه‌های علمیه ی مصوب گذرانده‌اند.

وی، زمان آزمون ورودی سال تحصیلی 98-97 را 31 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: این آزمون همانند آزمون سال گذشته در 31 استان کشور برگزار می‌شود.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: سال گذشته، بیشترین داوطلبان آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) بعد از استان قم، خراسان رضوی و تهران اصفهان بودند، به طوریکه در خراسان رضوی سه حوزه امتحانی در نظر گرفته شد.

شرایط کلی ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح دو

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر در ادامه به شرایط ثبت نام در مقطع سطح دو جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: در مقطع سطح دو(کارشناسی)، افرادی ثبت نام می‌کنند که جدید الورود و حداقل دارای مدرک دیپلم باشند.

وی افزود: افرادی که دارای معدل بالای 19 هستند و از زمان فارغ التحصیلی آنان کمتر از یک سال گذشته باشد، همچنین حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج البلاغه و حافظان کل صحیفه سجادیه از آزمون کتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت می‌کنند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اضافه کرد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه باشند و یا برگزیدگان المیپادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

شرایط کلی ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح سه

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر همچنین به شرایط کلی متقاضیان سطح سه جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: در مقطع تحصیلی سطح سه، فارغ التحصیلان جامعه‌الزهرا(س) با معدل بالای 19 که کمتر از دو سال از فارغ التحصیلی آنان گذشته باشد، از آزمون ورودی معاف هستند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، امکان پذیرش دارندگان مدرک کارشناسی در برخی رشته‎های دانشگاهی در مقطع سطح ۳ به وجود آمده و 47 رشته دانشگاهی به عنوان رشته‌های همسو معرفی شدند که فارغ التحصیلان این رشته‌ها با معدل کل حداقل ۱۵ می‌توانند متقاضی مقطع تحصیلی سطح سه باشند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س)، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعه‌الزهرا(س) را «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر تصریح کرد: برای این که توزیع عادلانه فرصت‌ها برای همه داوطلبان فراهم شود، دوره‌های تحصیلی سطح دو و سه به صورت حضوری غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در مقطع حضوری، طلاب باید به همراه سرپرست قانونی در قم حضور داشته باشند و در غیر این صورت، با توجه به شرایطی که در دفترچه قید شده است، در خوابگاه اسکان داده می‌شوند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) به پذیرش طلاب در دوره پیوسته نیمسال دوم تحصیلی 97-96 اشاره کرد و یادآور شد: در نیمسال دوم، 246 نفر از طلاب سطح دو جامعه‌الزهرا(س) در مقطع تحصیلی سطح سه پذیرفته شدند.

پذیرش سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) در 6 رشته تحصیلی

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر به شرایط تحصیل در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) اشاره و عنوان کرد: در این مقطع تحصیلی، طلاب در 6 رشته «تفسیر تطبیقی»، «تفسیر علوم و معارف قرآن»، «فقه خانواده»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام» و «حکمت متعالیه» پذیرش می‌شوند.

وی تصریح کرد: مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) فقط به صورت حضوری برگزار می‌شود و زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون همچون دیگر مقاطع تحصیلی است.

ثبت نام بیش از 8 هزار نفر در آزمون ورودی سال 97-96

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) در ادامه به ظرفیت پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی، ظرفیت پذیرش طلاب باید 20 درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته باشد؛ در سال گذشته، بیش از 8 هزار نفر در آزمون ورودی ثبت نام کردند که نسبت به سال ماقبل 60 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2 هزار و صد نفر پذیرش داشتیم که امید است امسال حدود 2 هزار و 300 نفر پذیرش داشته باشیم.

توصیه اکید به متقاضیان جهت مطالعه دفترچه راهنما

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر همچنین به شرط سنی پذیرفته شدگان در مقاطع مختلف اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: متقاضیان شرکت در آزمون ورودی، دفترچه راهنمای مقطع تحصیلی مورد نظر خود را مطالعه کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات متقاضیان به خاطر عدم مراجعه به دفترچه‌های راهنما بوده است، بنابراین توصیه می‌شود که ابتدا دفترچه به صورت دقیق مطالعه شود و سپس متقاضیان شخصا برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به جدول زمان بندی آزمون ورودی گفت: زمان ثبت نام از 19 دی ماه تا 3 بهمن ماه؛ زمان دریافت کارت 25 فروردین ماه، زمان برگزاری آزمون 31 فروردین و اعلام نتایج آزمون پایان اردیبهشت ماه است.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر یادآور شد: در بخش پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با حمایت مدیریت و دفتر فناوری اطلاعات این مؤسسه، تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام از طریق سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir اقدام کنند و در صورت نیاز، نسبت به تهیه منابع آزمون از فروشگاه الکترونیک جامعه‌الزهرا(س) به آدرس Http://Eshop.jz.ac.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
باسلام خواهشمندم زمان آزمون راتغییر دهید اصلا زمان مناسبی برای آزمون نیست آخه بیشتر طلبه ها متاهل هستند چگونه میتوانند تو عید درس بخونن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار