امام جمعه قم:
امام‌جمعه قم بابیان اینکه برخی از مباحث اخلاقی ویژه قشر خاصی است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مدیران و مجریان موفق رازداری است که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در درس اخلاق با حضور مدیران و مسئولان استانداری قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه به فراگیری آموزه‌های اخلاقی نیاز دارند، اظهار کرد: افرادی که تدبیر و اجرای امور را بر عهده دارند بیشتر از دیگران باید به مباحث اخلاقی بپردازند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان اینکه برخی از مباحث اخلاقی ویژه قشر خاصی است، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مدیران و مجریان موفق رازداری است که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در انجام کار صحیح و کار صحیح نیز وابسته به اندیشه انسان است، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم کارها را به شیوه مطلوب انجام دهیم باید اندیشه و تفکر را زمینه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

آیت‌الله سعیدی پنهان‌کاری را برای برخی از امور موردنیاز دانست و گفت: اگر مدیر و مسئول موضوعی را در مکانی مطرح نکند نشانه نفاق او نیست اما در مقابل افشای اسرار گاهی سبب نرسیدن به موفقیت و حتی گاهی سبب سقوط و شکست می‌شود.

وی از عوامل افشای راز یادکرد و افزود: ضعف نفس انسان سبب افشای راز می‌شود به همین علت در دعاهای مختلف از خداوند متعال عزت‌نفس و تقویت روح را درخواست می‌کنیم.

آیت‌الله سعیدی از پرحرفی به‌عنوان یکی دیگر از عوامل افشای راز نام برد و ادامه داد: هرچند گاهی پرحرفی ناشی از علل مشخصی است اما گاهی در جای نامناسب، بیش از میزان موردنیاز و غیرضروری سخن گفتن سبب مشکل می‌شود.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه عقده حقارت یکی دیگر از علل افشای راز است، عنوان کرد: گاهی وابستگی‌ها و جلب منافع مالی، ریاستی و شهوانی نیز می‌تواند در افشای راز مؤثر باشد.

وی میل به خودنمایی و سر زبان‌ها افتادن و نیازمند بودن را از دیگر عوامل افشای راز برشمرد و گفت: جای بحث‌ها و گفت‌وگوهای کاری منزل و در کنار خانواده نیست چراکه افراد نباید مباحث کاری خود را نزد خانواده‌های خود مطرح کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار