معاون امور خواهران مصلی قدس قم گفت: راه‌اندازی دوره‌های آمورشی، تبلیغی و مهارتی در مصلی قدس در دو گروه مخاطبین خاص و عام در مصلی قدس برگزار می شود.
کد خبر: ۵۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 11 January 2018

به گزارش تابناک قم، فاطمه فرخنده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های واحد خواهران نهاد نماز جمعه استان قم اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی مجدد مصلی قدس قم واحد خواهران نهاد نماز جمعه قم همزمان و به‌موازات واحد خواهران فعالیت‌های خود را آغاز کرده و به توفیقات و موفقیت‌های خوبی نیز دست‌یافته است.

وی جذب خدام خواهر را یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در معاونت امور خواهران نهاد نماز جمعه قم دانست و افزود: جذب خدام افتخاری با توجه به جایگاه برجسته و ویژه نهاد نماز جمعه با استقبال قابل‌توجه خواهران استان روبه‌رو شده که این طرح علاوه بر شهر قم در 7 بخش و شهرستان استان نیز با مدیریت واحد صورت گرفته است.

فرخنده ادامه داد: در حال حاضر بیش از 500 خادم افتخاری خواهر در نهاد نماز جمعه استان قم مشغول خدمت هستند و روال جذب، پذیرش به‌کارگیری خدام افتخاری همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون امور خواهران مصلی قدس قم برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در نهاد نماز جمعه قم در بخش خواهران را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: برگزاری مراسم هفتگی خاص خادمین در روزهای جمعه و قبل از شروع خدمت با گرامیداشت مناسبت‌ها یکی از کارهایی بوده که در طول هفته در این نهاد انجام می‌شود.

وی با بیان بخشی دیگر از برنامه‌های انجام‌گرفته در معاونت خواهران مصلی قدس قم ابراز کرد: دعوت از اساتید مجرب خانم برای پاسخگویی در موضوعاتی از قبیل مسائل فقهی و شرعی، مشاوره‌های بالینی، مشاوره فقهی وسواس ، تصحیح قرائت نماز و وضو و اقداماتی از این قبیل از دیگر اقدامات صورت گرفته در معاونت خواهران مصلی قدس است.

فرخنده خاطرنشان کرد: طرح امانت و فروش کتاب نیز در طول برگزاری نماز جمعه در مصلی قدس قم راه‌اندازی شده که می‌تواند در بالا بردن سطح دانش و مطالعه بانوان استان نقش قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد، راه‌اندازی و برنامه‌های متنوع آدینه مهد استان در مصلی قدس قم با برنامه‌های ویژه مخصوص کودکان نیز از برنامه‌های جذاب و تربیتی مهمی بوده که در ستاد نماز جمعه قم انجام می‌شود.

معاون امور خواهران مصلی قدس قم تأکید کرد: عرضه محصولات فرهنگی خاص حجاب و عفاف مانند آموزش دوخت چادر و مقنعه نیز قبل و بعد از نماز جمعه قم در مصلی این شهر برگزار می‌شود همچنین امانت دادن کریر برای مادرانی که فرزند نوزاد دارند نیز برای راحتی شرکت در نماز جمعه ارائه می‌شود.

وی طرح‌های ویژه به مناسبت آشنایی با نماز در نهاد نماز جمعه قم را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: مسابقه شرکت در نماز جمعه برای دختران نوجوان با طرح حی علی الصلوه با حضور بیش از 800 دختر جوان و نوجوان انجام شد،جذب و پذیرش خدام نوجوان نیز از طرح‌های بوده که در مصلی قدس ادامه دارد.

فرخنده تصریح کرد: برنامه‌های اجراشده در راستای تقویت و توانمندسازی خادمین،ایجاد تسهیلات برای نمازگزاران و جذب کودکان و نوجوانان به نماز جمعه از برنامه‌های دیگری بوده که در نهاد نماز جمعه قم برگزار می‌شود که طرح آدینه مهد ازجمله این طرح‌هایی بوده که با استقبال گسترده در سطح شهر مواجهه شده است.

معاون امور خواهران مصلی قدس قم با اشاره به برنامه‌های سال آینده مصلی قدس قم ابراز کرد:سال آینده علاوه بر برنامه‌های صورت گرفته تاکنون برنامه‌های از قبیل راه‌اندازی دوره‌های آمورشی، تبلیغی و مهارتی در مصلی قدس در دو گروه مخاطبین خاص و عام، دعوت از اساتید جهت برگزاری حلقات با موضوعات متنوع بین نمازگزاران و برگزاری جشن تکلیف با همکاری آموزش‌وپرورش استان از برنامه‌های بوده که در سال آینده در نهاد نماز جمعه قم اجرا خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور پرشور دانشجویان و دانش آموزان استان در نماز جمعه از دیگر طرح‌هایی بوده که مقدمات آن در ستاد نماز جمعه استان در دست پیگیری و اقدام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار