دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مردم آگاهی لازم و کافی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارند بنابراین باید مقابله با آسیب‌های اجتماعی مردمی شود.
کد خبر: ۵۵۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 12 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی احدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، یکی از چهار بحران بزرگ دنیا را آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: متأسفانه این آسیب‌ها روزبه‌روز در کشور گسترش پیدا کرده است.

وی با اشاره به آمار طلاق و اعتیاد در جامعه ایران گفت: آمار طلاق به‌ویژه در پنج سال ابتدای زندگی مشترک روزبه‌روز بالاتر رفته است، همچنین اعتیاد به مواد مخدر افزایش‌یافته و این آسیب در قم نیز وجود دارد.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به هشدارهای مؤکد مقام معظم رهبری در رابطه با گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ابراز کرد: هر روز شاهد اضافه شدن مواد مخدرهای جدید در کشور هستیم.

احدی با بیان اینکه یک معتاد برای خود، خانواده و بستگانش مسائل و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد، ادامه داد: آسیب‌های مربوط به این آسیب‌ها در جامعه بسیار نگران‌کننده است، باید به خود آمده و از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه کرد، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی در این زمینه امری ضروری است، چراکه مردم آگاهی لازم و کافی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارند و باید مقابله با آسیب‌های اجتماعی مردمی شود.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش سالیانه 300 هزار نفر به تعداد معتادین کشور گفت: مردمی کردن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهکار مقابله با این آسیب‌ها است.

احدی با اشاره به وظایف مسئولان در رابطه با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد: تلاش‌های آن‌ها قابل‌تقدیر است اما کافی نبوده و باید با تلاش تمامی مسئولان و مردم این آسیب‌ها را درمان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار