آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قم با حاشیه ها و جلوه هایی از جمله تشکر ائمه جمعه قم از حضور پرشور مردم این استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب و درخواست کمک از نمازگزاران برای حل آسیب های اجتماعی شهر، برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷ 13 January 2018

به گزارش تابناک قم، یکی از کارشناسان مباحث آسیب های اجتماعی در آیین نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، گفت: آسیب های اجتماعی در کشور و استان قم روز به روز در حال گسترش است و اگر برای حل آن ها اقدامی صورت نگیرد در آینده نزدیک بنیان بسیاری از خانواده ها و در نتیجه جامعه با چالش های جدی رو به رو می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی احدی، افزود: اگر آسیب های اجتماعی به موقع شناسایی شوند امکان درمان آنها وجود دارد اما اگر آگاهی های مردم در این موضوع افزایش پیدا نکند و راهکارهای مقابله با این آسیب ها به هنگام استفاده نشود، درمان آسیب های اجتماعی بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.
وی بیان کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید همه مردم وارد صحنه شوند، در همین مکان از نمازگزاران می خواهم هر کدام برای نجات یک تن از دام آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و فساد، گام بردارند و از فراگیر شدن این آسیب ها در جامعه و سطح شهر مذهبی قم جلوگیری کنند.

** رونمایی از کتاب
همچنین در آیین نماز جمعه این هفته قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، از کتاب «سند گمنامی» که به ابعاد مختلف زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم احمد مکیان می پردازد، رونمایی شد.
شهید احمد مکیان در آبان ماه سال 1373 در خوزستان متولد شد، این شهید بزرگوار در دوران نوجوانی برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد، با شروع جنایت های داعش در منطقه برای حضور در سوریه و جهاد در راه خدا احساس وظیفه کرد و در راه دفاع از حریم ولایت وارد میدان نبرد علیه تکفیری های شد و سرانجام در تاریخ 17 خرداد 1395 در 21 سالگی به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت در راه خدا رسید و پیکر مطهرش در آرامگاه شهدای مدافع حرم بهشت معصومه قم به خاک سپرده شد.

** تشکر ائمه جمعه از مردم قم
در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قم مجری برنامه پیامی را از سوی ائمه جمعه قم آیات سید محمد سعیدی، سید هاشم حسینی بوشهری و علیرضا اعرافی خطاب به مردم قم قرائت کرد که در آن از حضور پرشور و حماسی مردم این استان در دیدار روز نوزدهم دی ماه با رهبر معظم انقلاب تجلیل به عمل آمده بود.

** آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تشکر و برای حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس جدید این شورا، آرزوی موفقیت کرد.
همچنین سعیدی از شهرداری قم برای نصب بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم این شهر در روز نوزدهم دی ماه در قالب بنرهای زیبا در سطح شهر قم، تشکر و قدردانی کرد.

** حضور آیات احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در کنار سایر علمای برجسته و مسئولان از دیگر جلوه های این هفته آیین نماز جمعه قم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار