معاون آمار و اطلاعات قم:
معاون آمار و اطلاعات قم گفت:جمعیت زنان سرپرست خانوار در استان طی یک دهه اخیر دو برابر شده و این آمار در روستاها نگران کننده است.
کد خبر: ۵۵۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 13 January 2018

به گزارش تابناک قم، شاکرآرانی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم از دو برابر شدن آمار زنان سرپرست خانوار طی 10 سال اخیر خبر داد و گفت: براساس سرشماری سال 1395، آمار زنان سرپرست خانوار در استان، 42 هزار نفر است.

وی با اشاره به افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در استان قم اظهار کرد: سال 85، 21 هزار زن سرپرست خانوار در استان داشتیم که در سال 95 این عدد به 42 هزار نفر رسید.

معاون آمار و اطلاعات قم ادامه داد: رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قم را طی یک دهه اخیر شاهد بودیم و آمار این زنان در روستاهای استان قم نگران کننده است.

شاکرآرانی افزود: 67 درصد زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، 4 درصد به دلیل طلاق و 3.5 درصد به دلیل تجرد قطعی به سرپرستی خانواده رسیدند، آمار خانواده‌های زن یک نفره در استان قابل توجه است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان قم اظهار کرد: تنها 10 درصد از این زنان شاغل هستند و درآمد ماهانه دارند و 72 درصد از زنان سرپرست خانوار استان خانه دار هستند.

معاون آمار و اطلاعات قم عنوان کرد: نرخ بی سوادی در میان زنان سرپرست خانوار در استان قم 28 درصد است، این در حالی است که تنها چهار درصد مردان سرپرست خانوار استان بی سواد هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار