مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: امسال فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر حداقل در 2 سینمای این استان همزمان با سراسر کشور اکران می شود.
کد خبر: ۵۵۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ 13 January 2018

به گزارش تابناک قم، موسی حسینی کاشانی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دفاع مقدس با نام «هشت بهشت»، افزود: علاقه مندان به تماشای فیلم های جشنواره فیلم فجر می توانند فیلم های مورد نظر خود را در سینماهای قم تماشا نمایند.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد؛ امسال 22 فیلم بلند سینمایی، یک انیمیشن و 2 فیلم مستند به همراه چهار فیلم کوتاه در این جشنواره روی پرده می رود.

وی در ادامه با بیان این که 300 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، بیان کرد: هدف از برگزاری دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی توجه ویژه به دفاع مقدس می باشد که به اعتقاد من معدنی است که باید گنج آن را استخراج کرد و هنوز زوایای نامشخصی دارد که نیازمند کاوش است.

وی با بیان این که دفاع مقدس جلوه هایی دارد که باید سال های سال مرور کرد، ادامه داد: اگر رشادت های شهیدان در سال های دفاع مقدس نبود اکنون چنین امنیتی در کشور نداشتیم.

حسینی کاشانی تصریح کرد: شهیدان بی ادعا رفتند و بسیاری از حرف و حدیث هایی که امروز در گوشه و کنار به گوش می رسد، در روح و روان شهیدان جایگاهی نداشت.

وی با تاکید بر این که هنر می تواند جایگاه خاصی برای نشان دادن زوایای پنهان دفاع مقدس داشته باشد، گفت: معتقدیم که فیلم تاثیر زیادی در معرفی دوران دفاع مقدس داشته و خواهد داشت و برخی فیلم ها مانند روز سوم و شوق پرواز توانست تاثیر خود ر ا بگذارد.

وی ابراز امیداری کرد: مسئولان با تمام ظرفیت از علاقه مندانی که با عشق و علاقه در راه فیلمنامه نوسی دفاع مقدس قدم گذاشته اند، حمایت نمایند تا هنرمندان بتوانند تولیدات خوبی در این راستا داشته باشند که به طور حتم تولیدات خوب می تواند نتیجه بخش و اثربخش باشد.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه قم همیشه حرف های زیادی در زمینه هنر برای گفتن داشته، بیان کرد: این استان در زمینه های مختلف هنری توانسته سرآمد باشد و کارهای بزرگی را دنبال کند و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا زمنیه بروز و ظهور استعدادهای هنرمندان در استان بیش از پیش فراهم شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار