امام جمعه قم:
باید با توجه به حوادث به وجود آمده، دولت و دولتمردان از اقدامات آنی و تصمیمات شوک‌آور و هیجانی به جامعه پرهیز کرد و جلوی آن گرفته شود، برای مبارزه با ناکارآمدی دستگاه‌ها و مطالبات مؤسسات اعتباری باید راه‌کارهای فوری ارائه شود و گرنه فتنه انگیزان از آن سوءاستفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۵۵۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶ 13 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با بیان نکاتی مهم و کلیدی پیرامون مسائل اخیر در کشور عنوان کرد: مبارزه ملت ایران با آمریکا و صهیونیست ها بر سر حاکمیت اسلام و قرآن است بر این اساس انقلاب اسلامی طاغوت را به عنوان غده ای بدخیم از روح و روان ملت ایران بیرون کرد.

امام جمعه قم افزود: ملت تاریخ ساز ایران بعد از پیروزی با بیداری و دین باوری و خودباوری تصمیم گرفت بر عقب ماندگی های تحمیلی خود غلبه کند و مسیر استقلال و آزادی و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت(ع) را دنبال نماید.

وی تصریح کرد: این ملت شیر لوله های نفت را بر استعمارگران بست و جلوی عیاشی ها و خانه های فساد را گرفت و همین امر موجب خشم دشمنان گردید.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: ملت ایران از آن زمان تاکنون با ایمان و اقتدار و صبر و اطلاعت از ولی فقیه در حدود 39 سال می باشد که از راهی که در پیش گرفته با بصیرت و شجاعت صیانت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان زخم خورده نیز در این مدت بیکار نبودند و با طراحی های شیطانی خودشان مسیر بازگشت به گذشته تاریک و چپاول و غارت و فساد و عیاشی و تلاش برای بازیافت پس مانده های رژیم طاغوتی را با اغتشاشات برنامه ریزی کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: اما دشمنان هر بار با شکست مواجه شده اند؛ در توطئه اخیر نیز مردم ایران در مقابل دشمن با اجماع سازی ملی و ایستادگی و خروش و غیرت و اقدام تاریخی دشمن شکن خود در فاصله 9 دی تا 19 دی و دهه بصیرت مطامع دشمن را از بین بردند.

وی بیان کرد: هر وقت دشمن به فکر اغتشاش و آشوب باشد ملت لحظه شناس ایران و امت خالق 9 دی و 10 دی و 13 دی در صحنه حاضر و سر دشمن کینه توز را به سنگ خواهند کوبید.

آیت الله سعیدی افزود: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی نشان داد که در برابر توطئه‌گران داخلی و خارجی شکست‌ناپذیر است.

وی در ادامه گفت: با وجود تلاش های دولتمردان در این 4 دهه انقلاب، برخی از مشکلات معیشتی و اقتصادی بر مردم فشار می‌آورد؛ باید بدانیم تحقق وعده‌های اقتصادی و رفع مشکلات مادی مردم سبب افزایش اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی و خرسندی قشر محروم می‌شود.

وی اظهار کرد: طبق منویات رهبری در دیدار اخیر با مردم قم همه ما در برابر رفع مشکلات مسئول هستیم و هیچ‌ کس حق شانه خالی کردن از مطالبات ملت را ندارد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: مسئولان باید برنامه های کوتاه‌ مدت، عملی و اجرایی برای مطالبات فوری مردم ارائه نمایند ضمن اینکه بدانیم برای انجام این رسالت مهم نیاز به اقدام و عمل انقلابی دارد و ترجیح مصالح افراد و خواص بر عامه مردم به نفع ملت نیست.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه طراحی اصلی این فتنه‌ها در خارج از کشور انجام‌ شد اما نباید از عوامل داخلی در شکل گیری این فتنه غافل بود.

امام جمعه قم یادآور شد: طبق منویات رهبری اگر ما بتوانیم نقاط ضعف درون خود را برطرف سازیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی عنوان کرد: در این فتنه اخیر آمریکا، اروپا، سلطنت‌طلبان، منافقان و ارتجاع منطقه با نیت براندازی نظام اسلامی به میدان آمده بودند؛ دشمن تصور می کرد انقلاب اسلامی در جبهه بیرونی با قدرت عمل کرده است اما در جبهه داخلی با مشکلاتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: اما حضور ملت ایران یک‌بار دیگر عزت و قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید و توطئه های دشمن را خنثی نمود.

امام‌جمعه قم در این خطبه ها متذکر شد: برخی از کانال‌های اجتماعی و فضای مجازی در آلوده کردن ذهن جوانان بسیار مؤثر بودند؛ تقویت شبکه ملی ارتباطات و پیام‌رسان‌های داخلی یک واجب عقلی و شرعی است و باید در توسعه آن تلاش کرد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: تفکیک میان فریب خوردگان و دشمنان در دستگاه قضا ضرورت دارد، دستگاه قضایی باید نسبت به فریب خوردگان با رأفت اسلامی برخورد کند اما نسبت به افرادی که به اسلام، قرآن و مراکز اسلامی و مذهبی اهانت کردند و پرچم کشور را به آتش کشیدند باید قاطعانه برخورد شود.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: باید با توجه به حوادث به وجود آمده، دولت و دولتمردان از اقدامات آنی و تصمیمات شوک‌آور و هیجانی به جامعه پرهیز کرد و جلوی آن گرفته شود، برای مبارزه با ناکارآمدی دستگاه‌ها و مطالبات مؤسسات اعتباری باید راه‌کارهای فوری ارائه شود و گرنه فتنه انگیزان از آن سوءاستفاده خواهند کرد.

وی گفت: همچنین راهکاری فوری برای مبارزه با مدیران و دستگاههای ناکارآمد و مطالبات مردم از مؤسسات اعتباری اندیشیده شود تا فتنه انگیزان از این بستر برای فتنه ای دیگر سوء استفاده نکنند.

آیت الله سعیدی در پایان با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد: طبق آیات الهی خداوند الگوهای خوب و بد را به انسان معرفی می کند و به اجتناب از پیروی از طاغوت و پیروری از انبیاء و اولیای الهی دعوت می نماید.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار