رئیس دادگستری استان قم با تأکید بر مطالبه گر بودن مردم در همه سطوح گفت: به مردم باید آگاهی‌بخشی‌های لازم صورت گیرد تا نسبت به محله خود مطالبه گر باشند.
کد خبر: ۵۵۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 13 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمزه خلیلی ظهر امروز در گردهمایی دیدبانان پیشگیری و طرح سامانه سجام که در اداره کل دادگستری قوه قضائیه برگزار شد، با بیان سخت بودن کار قضایی اظهار داشت: ورود قضات در کارهای پژوهشی حاکی از دشواری کار قضایی است.

وی با تأکید بر مطالبه گر بودن مردم در همه سطوح گفت: به مردم باید آگاهی‌بخشی‌های لازم صورت گیرد تا نسبت به محله خود مطالبه گر باشند.

رئیس دادگستری استان قم با اشاره به فعالیت‌های سامانه سجام ابراز کرد: راه‌اندازی این سامانه طرح خوبی است که انجام‌شده اما این سامانه نباید از مردم مطالبه گر باشد بلکه باید دستگاه به مردم نقش آگاهی بخشی داشته باشد.

خلیلی با اشاره به رخدادهای سال 1976 میلادی در فرانسه اظهار داشت: در این سال افزایش نرخ جرائم نگرانی مردم را به دنبال داشت، این نگرانی‌ها در آن سال از سطح مردم به مسئولان رسید و رئیس‌جمهوری فرانسه اقدام به تشکیل کمیته برون فیت را تشکیل داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف از سوی این کمیته گفت: 65 جلسه کاری و 7 سمینار در این کمیته تشکیل شد که در آن 50 عضو علمی و 50 کارشناس قوی حضور داشتند و در پایان 105 توصیه برای برون‌رفت از این مشکلات و آسیب‌ها ارائه شد.

رئیس دادگستری استان قم با بیان اینکه افزایش نرخ جرائم در کشور فرانسه شبیه دوران کنونی کشور ما است، تصریح کرد: یکی از راه‌کارهایی که در حوزه شهری ارائه دادند این بود که مشکلات شهری باید به سمت محله محوری برود.

خلیلی دلیل این امر را مطالبه گری مردم بیان و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح باید وظایف به افراد محله واگذار شود تا با نیازهای مردم از سوی شهرداری رفع شود همچنین از دیگر راه‌های از بین بردن نگرانی ایجاد محله محوری با حفظ سلایق و دادن امکانات است.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها سبب منحصر شدن خواسته‌ها شده و برای رفع این مشکل باید امور حسبیه را در جامعه به‌منظور افزایش مطالبه گری مردم گسترش دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار