آیت‌الله حسینی اشکوری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیا عقلایی است کارگاه‌های کوچک را به‌نام ارزش‌افزوده و به‌نام بیمه تحت‌فشار قرار دهیم و صاحب کارگاه مجبور به تعطیلی کارگاه خود شود، بعد بیاییم بگوییم آمار بیکاری بالا است.
کد خبر: ۵۵۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 14 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدعلی حسینی‌اشکوری در دیدار با اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه آستارا اظهار داشت: برای آنکه انسان در جامعه تأثیرگذار باشد باید ابتدا خود بیاموزد، ثانیاً عمل کرده و سپس دیگران را ارشاد و دعوت به‌حق کند.

وی هدف اصلی طلاب را هدایت مردم و تبلیغ رسالت دین دانست و افزود: در مرحله نخست خودمان باید منتسب به این صفات باشیم تا انتظار داشته باشیم دیگران قول ما را بپذیرند و سخن ما تأثیرگذار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گرفتاری‌های مادی دنیا را مورد اشاره قرار داد و گفت: بزرگان حوزه‌ها در حد امکان وظیفه‌دارند از حوزه‌های علمیه و نیروهای جوان استفاده کنند و زمینه بهره‌وری و بهره‌مندی جامعه را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کرده و تا حد امکان گرفتاری‌های مادی و معنوی آن‌ها را حل کنند.

آیت‌الله حسینی اشکوری بیان کرد: در حدیث آمده که خداوند تعالی روزی افراد را غالباً و حادثاً براثر اسباب و امورات مادی که انسان باید خود اسباب آن را فراهم آورد تأمین می‌کند، اما در رابطه با طلاب خداوند تعالی خود مباشرتاً روزی آن‌ها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه رفاه انسان با تلاش سازگار نیست و این دو در نقطه مقابل هم قرار دارند، ابراز کرد: تجربه نشان داده که انسان وقتی رفاه داشته باشد دائماً به دنبال مادیات بیشتر می‌رود و از ذیق طلبگی خارج می‌شویم، بنابراین طلاب نباید دغدغه روزی داشته باشند و وظیفه خود را که تلاش و تهذیب نفس است را انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان گرفتاری‌های موجود جامعه گفت: افرادی جاهل و معاند شبهات بسیاری را طرح می‌کنند و امروز این شبهه‌ها به لطف وسایل ارتباط‌جمعی زودتر گسترش می‌یابد، همیشه این شبهه افکنی ها بوده و این‌ها مایه ابتلاء و امتحان بشر است.

آیت‌الله حسینی اشکوری با اشاره به نقش حوزه‌های بلاد عنوان کرد: بومی بودن طلبه به اعتبار این است که بتواند در منطقه خود تأثیر بیشتری داشته باشد دارای اهمیت است، و این مسئله مهمی است که طلبه جذب مناطق بومی خود شود بنابراین ازنظر تأثیرگذاری برای دین، انقلاب و نظام بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه طلاب باید دغدغه علم باشد، تصریح کرد: مسئولان باید در برابر کاستی‌هایی که طلاب دارند اهتمام جدی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تأثیرگذاری بیشتر طلاب در برابر فتنه‌هایی که جامعه را در برمی‌گیرد، گفت: مردم، مسئولان و متصدیان امور نباید بیکار بنشینند و باید فرمایشات مقام معظم رهبری را آویزه خود قرار دهند.

آیت‌الله حسینی اشکوری اظهار داشت: مسئولان نباید موجب رنجش مردم را فراهم آورند چراکه عامه مردم نظام را دوست دارند و نمی‌پسندند که اتفاقی برای آن بیفتد، نکته دیگر این است که جمعی داعیه حقوق بشر را دارند مشاهده می‌کنید که چه میزان گرفتاری برای مردم منطقه به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در رابطه با مردم آفریقا گفت: امثال ترامپ می‌خواهند که دنیا نوکر این آقایان باشد، دروغ اعتقاد این آقایان است و باطل سردمداران آمریکا، و آن‌هایی که در طیور آمریکا هستند خبیثانه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث اخیر کشور ابراز کرد: همین امروز ترامپ به مردم آفریقا ارزشی قائل نیست، چگونه می‌تواند دلسوز ملت ایران باشد، ترامپ و امثال ترامپ نسبت به ما نیز همین‌گونه است و برای خوش‌آیند عرب‌ها به خلیج‌فارس، خلیج عربی را به کار می‌برد حال این فرد چگونه می‌تواند برای ما دلسوزی کند.

آیت‌الله حسینی اشکوری اذعان کرد: بنده با مالیات گرفتن مخالف نیستم، اما دو نکته را باید مدنظر قرار داد نخست اینکه نسبت به گرفتن مالیات نباید مسئولان به مردم فشار بیاورند و اجحاف کنند، گرفتن مالیات گزاف از کسانی که در امر تولید مملکت نقش دارند نه مطابق عقل و نه مطابق شرع است، همچنین باید بدانیم در کجا این مالیات اخذشده هزینه می‌شود، و خرج‌هایی که هیچ ضرورتی ندارد باید جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: آیا عقلایی است کارگاه‌های کوچک بنام ارزش‌افزوده و بنام بیمه تحت‌فشار قرار دهیم و صاحب کارگاه مجبور به تعطیلی کارگاه خود شود؟ بعد بیاییم بگوییم آمار بیکاری بالا است، آیا این کار عقلایی است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقایانی که به‌قصد خدمت آمده‌اند باید فکر عواقب امور را نیز بکنند، ما چه اولویتی برای چاپ نشریات رایگان برای مؤسسات داشته و داریم؟ باید گفت این کار تنها در شرایط رفاه اقتصادی خوب است وگرنه در شرایط سخت اقتصادی هیچ اولویتی ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار