رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی مرحله جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید برای حمایت از تولید و اشتغال جوانان استان، از ابتدای سال جاری تاکنون 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 50 واحد صنعتی فعال پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۵۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 14 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی افزود: در سال جاری تاکنون 425 واحد صنعتی استان قم برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه «بهین یاب» ثبت نام کرده اند که از این تعداد پرونده 276 واحد متقاضی پس از تکمیل مدارک به بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات معرفی شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد 245 واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در قالب سرمایه درگردش و 31 واحد در قالب سرمایه ثابت بوده و در نهایت تا کنون 50 واحد توانسته تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند که 44 مورد از آنها برای سرمایه در گردش، پنج مورد سرمایه ثابت و یک مورد برای بازسازی و نوسازی واحد صنعتی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، تاکنون بیش از 950 میلیارد ریال در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گرفته است که از این رقم، 870 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش، 80 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 2میلیارد ریال نیز برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی استان بوده است.

سیجانی گفت: سامانه «بهین یاب» همچنان برای دریافت درخواست متقاضیان در بخش بازسازی و نوسازی صنایع استان باز است و صنعتگران می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند اما این سامانه دیگر درخواست های متقاضیان در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش را تا اعلام مرحله جدید پرداخت تسهیلات، پذیرش نمی کند و روند پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند با همکاری بانک های عامل، در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی صنایع برای صنعتگران بسیار مطلوب و قابل توجه است و صاحبان صنایع می توانند از شرایط مناسب این تسهیلات برای تجهیز واحد صنعتی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین واحدهای صنفی استان نیز می توانند برای برخورداری از تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی که مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است به سامانه «ایرانیان اصناف» مراجعه کنند.

روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

فرآیند ثبت نام مرحله جدید تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.

در استان قم 2هزار و 357 واحد صنعتی و تولیدی دایر هستند که از این تعداد 2 هزار و 76 واحد فعال می باشد.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار