رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: از نظر مبانی اعتقادی شیعه نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد و اگر بخواهد نقد شود دیگر امام نیست، اگر بخواهد نقد شود حجّت خدای تبارک‌ و تعالی نیست و لزوم اطاعت مطلقه ندارد.
کد خبر: ۵۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 15 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی در درس خارج اصول خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در رابطه با قابل نقدبودن همه انسان‌ها اظهار داشت: ایشان این تعبیر را نسبت به ائمه معصومین(ع) و حتی نسبت به وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) با استناد روایات نیز سرایت داده‌اند.

وی گفت: ممکن است مقصود اصلی ایشان معنای دیگری باشد، اما ظاهر کلام مطلبی کاملاً باطل و ناصحیح است، مسئله عصمت انبیاء که بالاترین درجه‌ آن متعلق به پیامبر اکرم(ص) است و همچنین عصمت ائمه معصومین(ع) با آیات متعدد از قرآن کریم استفاده و اثبات می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید براینکه معصوم(ع) هم از خطا و هم از گناه مبرا است، تصریح کرد: از نظر مبانی اعتقادی شیعه، نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد. اگر بخواهد نقد شود دیگر امام نیست، اگر بخواهد نقد شود، حجّت خدای تبارک‌وتعالی نیست و لزوم اطاعت مطلقه ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار