اصلاح بودجه 22 هزار میلیارد ریالی شهرداری قم، نام گذاری یک بلوار جدید به نام شهدای روحانی و اخذ مجوز جانمایی ایستگاه های خط B مترو قم از مهمترین مصوبات بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم بود.
کد خبر: ۵۵۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲ 16 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، در این جلسه که عصر دوشنبه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، لایحه اخذ مصوبه اصلاحیه بودجه سال 1396 شهرداری قم در صحن علنی مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در این زمینه گفت: در اصلاحیه بودجه، همچنین مقرر شد در عملکرد 9 ماهه ردیف های عمرانی شهرداری، که عملکردی نزدیک به صفر و یا اندک دارند محقق شده و در مورد آنها اسناد مالی، تهاتر بدهی بانک های ملی، شهر، تجارت یا املاک مجتمع تجاری مانند سالاریه و شمسه و اوراق خزانه ثبت و اعمال گردد.

وی گفت: بودجه سال 96 شهرداری 22 هزار میلیارد ریال است که از این میزان 378 میلیارد تومان(سه هزار و 780میلیارد ریال) آن جاری و 1813 میلیارد تومان( 18 هزار و 130 میلیارد ریال) آن عمرانی است.

وی ادامه داد: ازمجموع 880ردیفی که در زمینه تامین بودجه عمرانی داریم به صورت ریالی 20 درصد و در کل 270 ردیف، مشمول تغییرات شده است که در برخی زمینه ها کاهش و یا افزایش داشته است و بیشترین نگرانی ما در مورد نحوه هزینه کرد اوراق خزانه بود که از 15 هزار میلیارد ریال وصولی 9 ماهه اول سال، 6 هزار و 500 میلیارد ریال آن (650 میلیارد تومان) اوراق خزانه می باشد.

 

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه ابراز امیدواری کرد که بودجه سال 1396 شهرداری به صورت کامل محقق شود و از ابتدای بهمن ماه نیز بودجه سال 97 این نهاد را نیز باید مورد بررسی قرار دهیم.

محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردارقم نیز گفت: شهرداری حدود 8 هزار میلیارد ریال مطالبه داشته که دستگاه های دولتی آنها را قبول نداشتند ولی با بررسی و تمهیدات خاص، حقوق شهرداری را استیفا کردیم.

وی ادامه داد: ما بر اساس قراردادها و تفاهم نامه هایی که با دستگاه ها امضاء شده کار خود را با دقت دنبال خواهیم کرد. وی همچنین از سود بالای برخی بانک ها انتقاد کرد.

حسین اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم نیز طی سخنانی خطاب به معاون شهردار گفت: دادگستری دنبال حذف سودهای مازاد است و اگر ارتباط خود را با این نهاد حفظ کنید می توانید مشکل سودهای مازاد تسهیلات شهرداری را نیز برطرف نمایید.

با موافقت شورای اسلامی شهر قم بلوار تازه احداثی که در حد فاصل میدان ارتش تا بلوار امام رضا (ع) قرار دارد به نام بلوار شهدای روحانی،نامگذاری شد.

لایحه اخذ جانمایی ایستگاه های خط B مترو قم نیز در صحن علنی شورا مطرح شد که مطابق آن، خط B از شهرک پردیسان قم آغاز و بعد از عبور از بلوار غدیر، شهرک قدس، میدان شهید صدوقی، فلکه شهدا، چهار راه بازار به خط A متصل شود.

مشاور مترو قم در این زمینه گفت: ابتدا قرار بود، خط B از منطقه فرهنگیان آغاز و با عبور از باجک، میدان جهاد، سه راه بازار ، چهار راه شهدا، میدان صدوق و بعد به سمت پردیسان برود ولی در مطالعات جدید به این نتیجه رسیدیم که با انحراف به سمت بلوار غدیر، پوشش مناسب تری به دانشگاه قم، شهرک مهدیه، بوستان علوی و پردیسان خواهد داد که همین طرح مورد تایید قرار گرفت و اجرایی خواهد شد.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

لایحه اخذ مجوز محاسبه پنج پارکینگ از 11 پارکینگ در مورد یک ملک شخصی به نام علی مهرزادی، لایحه مربوط به اخذ مجوز توافقنامه منعقده بین شهرداری قم و سید سعیدی محمدی حسینی نژاد و اخذ مجوز توافقنامه منعقده بین شهرداری و آقای ماشاء الله جشن لو که هر سه در ارتباط با اختلاف مالکان با شهرداری بود نیز مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شود، ملاحظات لازم در این زمینه انجام شود.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای جلسه با اشاره به حادثه غمبار جان باختن تعدادی از هموطنان را در کشتی نفتکش سانچی، گفت: حادثه بسیار تلخی بود و ما نیز با بستگان این افراد ابراز همدردی می کنیم.

16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار