آیت الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دعا یقیناً بدون اثر نیست، گفت: خداوند ناله مؤمنین را می‌شنود و دعاهایشان را مستجاب می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر شنبه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم با اشاره به اقامه نماز باران در چندین استان کشور، اظهار داشت: خداوند خودش در قرآن کریم فرموده است که ناله مؤمنین را می‌شنود و دعاهایشان را مستجاب می‌کند.


وی افزود: روز جمعه مردم چند استان کشور نماز باران خواندند و به درگاه خدا ناله و استغاثه کردند و الحمدلله از نعمت باران بهره‌مند شدیم که انشاء الله باز هم استمرار داشته باشد.


این استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: انشاء الله خداوند به خطاهای برخی مسئولان و مرم توجه نکند و به فداکاری شهدا و جانبازان و مرم ایثارگر نگاه کرده و لطف خود را شامل حال مردم کند.


وی با تأکید بر اینکه دعا یقیناً مؤثر است، گفت: در روایت وارد شده که اگر کسی از غیر من چیزی نخواهد و تنها از من بخواهد حتماً دعایش مستجاب می‌شود.


آیت الله جوادی آملی همچنین با بیان اینکه بر اساس نهج‌البلاغه خداوند صدای انسان مؤمن را می‌شنود، اظهار داشت: در این کتاب شریف بیان شده که خدا به اندازه عقول مؤمنان با آنان سخن می‌گوید و ما هم اگر خود را در این مسیر قرار دهیم مورد توجه حضرت حق خواهیم بود.


وی با بیان اینکه خدا را به برکت نماز استسقاء که باران نصیب مردم کرده است سپاسگزار هستیم، اضافه کرد: مردم چند استان خدا خدا کردند و باران آمد و امیدواریم به برکت حضرت سیدالشهداء(ع)، خداوند ما را به بیگانه محتاج نکند و باران کافی برای ما بفرستد.


این مرجع تقلید باظهار داشت: ممکن است خداوند لعن و نفرین را ترتیب اثر ندهد ولی امکان ندارد دعا را نشنود و ترتیب اثر ندهد.


وی همچنین با اشاره به علم دینی گفت: اگر کسی معرفت شناس نباشد و معرفت را خیال و وهم بداند نمی‌تواند بحثی از علم دینی داشته باشد و اگر آن را قبول دارد ولی دین را قبول نداشته باشد فقه و تفسیر را علم دینی نمی‌داند و علوم مرتبط با آفرینش را هم علم دینی نمی‌داند.


آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: اگر کسی علم و دین را قبول دارد و در دانشگاه تحقیق و تدریس می‌کند چه بخواهد و چه نخواهد با علم دینی سر و کار دارد زیرا تمایز علوم به تمایز در موضوعات است.


وی در پایان گفت: موضوع علم اگر قول و فعل خدا بود، دینی است و قبول و رد استاد و شاگرد و مصنف تأثیری ندارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار