معاون اتحادیه میوه و تره بار قم در گفتگو با مهر:
معاون اتحادیه میوه و تره بار قم گفت: با توجه به کشت و تولید کشاورزان در حال حاضر بازار میوه و تره‌بار در قم اشباع شده است.
کد خبر: ۵۵۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمد حسن فیروزی با اشاره به وضعیت کنونی بازار میوه و تره‌بار در قم، گفت: خوشبختانه میوه به اندازه کافی موجود است و می‌توان گفت بازار اشباع از میوه و تره‌بار است.


وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه‌های پایانی سال و احتمال گرانی میوه، گفت: با توجه به اینکه میوه به اندازه کافی در استان وجود دارد پیش بینی بر این است که میوه در نوروز گران نمی‌شود و قیمت‌ها هم ثابت می‌ماند.


معاون اتحادیه میوه و تره بار قم در ادامه با اشاره به کمبود بارش باران و خشکسالی گفت: کشاورزان همیشه تا سه برابر نیاز کشور در زمینه میوه‌های درختی و زمینی تولید می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که با وجود کمی بارش باز هم مشکلی در بازار وجود نداشته باشد.


وی در عین حال یکی از مشکلات موجود در بازار میوه و تره بار را بی‌نظمی در کشت و تولید میوه دانست و بیان کرد: عدم وجود مرکزی برای ارائه آمار و نیاز بازار به کشاورزان باعث می‌شود که یک محصول به عنوان مثال پیاز در یکسال به دلیل تولید زیاد در انبارها خراب شود و در یکسال بازار با کمبود این محصول مواجه باشیم.


فیروزی در ادامه تأکید کرد: این بی‌نظمی در کشت باعث ضرر به کشاورزان می‌شود و اگر مرجعی برای ارائه اطلاعات کامل بود ما هر ساله با مشکل کمبود و یا اشباع بازار از محصولات نبودیم.


وی در ادامه کشور عراق را یکی از بازارهای هدف محصولات کشاورزی ایران دانست و گفت: تولید محصولات کشاورزی چندبرابر نیاز است و باید در بخش صادرات به این مسئله توجه بیشتری صورت گیرد تا برای جلوگیری از نابود شدن محصولات مازاد بازار مصرف برای آنها پیش بینی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار