مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: تصفیه‌خانه جدیدی در حال احداث است که پیش‌بینی شده در سال آینده به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۵۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم؛ علی جان صادق‌پور ،مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: تصفیه‌خانه  جدیدی در حال احداث است که پیش‌بینی شده در سال آینده به بهره‌برداری برسد که با تکمیل تصفیه‌خانه، آب کل شهر قم به استثنا ی بخش‌هایی که به شبکه رینگ متصل نیست؛ شیرین می‌‌شود.

صادق‌پور با اشاره به مشکل فاضلاب پردیسان گفت: بخش‌هایی از پردیسان مشکل دارد و باید بدون تردید شبکه فاضلاب اجرا شود ولی به دلیل آنکه مبلغ اعتباری زیاد است بر اساس آخرین تصمیم توافق شد یک سوم مبلغ از سوی استان و یک سوم از سوی آب و فاضلاب کشور یا وزارت نیرو تأمین شود و یک سوم با مجوز شورای شهر از مردم دریافت شود.

صادق پور گفت:دولت پس از انقلاب به دلیل کویری بودن شهر قم برای تأمین آب این شهر تلاش‌های فراوانی کرده که احداث سد کوچری از جمله این امور  است که  در طول مسیر بیش از 12 بار آب تخلیه و بارگیری می‌شود که در این مسیر خطرات، مشکلات فنی و اجرایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه احداث شده نزدیک به 3 هزار متر مکعب در شبانه روز می‌تواند آب تصفیه کند؛ در حالی که مصرف آب قم در تابستان در پیک مصرف به 4 هزار و 600 تا 4 هزار و 800 لیتر در ثانیه می‌رسد و حداقل مصرف 2 هزار و 700 لیتر بر ثانیه است البته زمستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش مصرف آب وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تفاوت میزان مصرف گفت: این تفاوت باید از چاه‌های علی آباد و سطح شهر تأمین شود. هر چه مصرف آب افزایش پیدا کند درجه شوری آب افزایش بیشتر می‌شود. اکنون آب پردیسان، شهرک قدس، بخشی از صفائیه و بخشی از صفاشهر کامل شیرین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار