دبیر علمی جشنواره شعر اشراق خبرداد:
دبیر علمی جشنواره شعر اشراق با اشاره به اینکه 1408 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر اشراق ارسال شده است، گفت: از 41 نفر برگزیده جشنواره 10نفر برگزیده از خواهران هستند که 70 اثر ارسال کرده اند.
کد خبر: ۵۵۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم، حسن بیاتانی در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق(ویژه طلاب) با اشاره به اینکه 1408 اثر به جشنواره رسیده است، اظهار داشت: این تعداد آثار برای 338 طلبه می باشد که70 نفر آنها خانم و مابقی آقا می باشند.

وی ادامه داد: 158 اثر در بخش غیر زبان فارسی و 1258 اثر هم در بخش زبان فارسی قرار دارند.

دبیر علمی جشنواره شعر اشراق با اشاره به اینکه10 اثر از بانوان جزء برگزیده ها می باشد، گفت: نحوه دریافت آثار از طریق نرم افزار کنگره شعر و در راستای سهولت ارسال آثار برای طلاب یک ربات تلگرامی نیز ساخته شدتا آثار را دریافت کند.

وی بیان داشت: 158 اثر در بخش شعرهای غیر فارسی، 120 اثر در بخش شعر نو، هزار و 278 اثر در بخش شعر کلاسیک، 67 اثر در بخش شعر کودک و نوجوان و 167 اثر نیز مرتبط با موضوع این دوره از جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است.

بیاتانی با اشاره به اینکه تیم داوری از استان های مختلف انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: شاعرانی از کشورهای عراق، بحرین و جمهوری آذربایجان نیز در این جشنواره حضور دارند ولی افراد برگزیده بخش شعر غیر فارسی از طلبه‌هایی هستند که در استان قم و حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند.

وی افزود:در بخش کلاسیک 5 دارو قرار دارند و در مجموع 16 داور اثر ها را داوری می کنند و همچنین برای آثار شعرهای غیرفارسی هم داوران اختصاصی قرار داده شده اند.

دبیر علمی جشنواره شعر اشراق با اشاره به اینکه 41 برگزیده در این دوره از جشنواره حضور دارند که چهار نفر از آن‌ها امتیازهای بیشتری دریافت کرده و برگزیدگان ویژه جشنواره هستند، خاطرنشان کرد: 9 نفر از برگزیدگان از حوزه شعر بین الملل، 9 نفر از حوزه شعر نو و شعر سپید، 17 نفر از شعر کلاسیک و سه نفر نیز از حوزه شعر کودک و نوجوان انتخاب شدند.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری جشنواره، گفت: مراسم اختتامیه جشنواره شعر اشراق در روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه از ساعت 18 در سالن همایش‌های غدیر برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار