همزمان با روز پرستار، جمعی از پرستاران نمونه استان تجلیل می شوند.
کد خبر: ۵۵۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 22 January 2018

به گزارش تابناک قم، عزت الله براتی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده که در این روز از پرستاران تجلیل می‌شود.


وی عنوان کرد: مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشوری با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد که دو نفر از پرستاران نمونه استان نیز جزو پرستاران کشوری بودند.


براتی ابراز کرد: مراسم تجلیل از پرستاران استان نیز همزمان با روز پرستار با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، برگزار می‌شود که طی آن از پرستاران نمونه مراکز دولتی و غیر دولتی تجلیل می‌شود.


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: علاوه بر این مراسم، در تمام مراکز درمانی استان نیز، از روز چهارشنبه یک مراسم تجلیل و تقدیر از پرستاران همان مرکز برگزار می‌شود تا بتوانیم از این طریق نیز از زحمات این عزیزان قدردانی کرده باشیم.


براتی در ادامه تصریح کرد: درصد اشغال تخت در بعضی از مراکز بالای 85 درصد و نسبت تعداد پرستار به تخت 1.1 دهم است که با میانگین 1.5 کشوری فاصله دارد.


وی عنوان کرد: با تلاش مضاعف و انجام اضافه کار خلأ کمبود پرسنل جبران شده و به لطف خداوند هیچگونه خللی درارائه خدمات به بیماران ایجاد نشده است.


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: با توجه به کمبود تخت بستری در مراکز یکی از برنامه‌های عملیاتی دانشگاه‌ها و وزارت متبوع، استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت بسیار مطلوب جامعه پرستاری در ارائه خدمات مراقبتی درمنزل است.


وی عنوان کرد: با ابلاغ دستورالعمل ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل می‌توان از پرستاران واجد صلاحیت درمنازل استفاده کرد که این طرح آغاز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار