معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور از آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: ثبت نام تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.
کد خبر: ۵۵۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 23 January 2018

به گزارش تابناک مهر، محمود خالقی قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های اخیر همواره در بهمن آغاز شده است و امسال نیز پذیرش از امروز (۳ بهمن) مقارن با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) آغاز و تا روز ۳۰ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.


وی افزود: پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع سطح ۲، ‌ ۳ و ۴ انجام می‌شود؛ افرادی که با مدرک دیپلم در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرش می‌شوند ۱۹۰ واحد و افراد پذیرش شده با مقطع سیکل ۲۶۶ واحد تحصیلی دارند.


تحصیل ۶۵ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران


معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند که البته از این تعداد بیش از ۵۵ هزار نفر در سطح ۲، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح ۳ و بیش از ۴۰۰ نفر در سطح ۴ در حال تحصیل هستند.


وی در ادامه به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش برای سال جاری ۲۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است البته احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.


خالقی ادامه داد: افرادی که در سطح ۲ پذیرش می‌شوند، آزمون ورودی کتبی ندارند بلکه آزمون ورودی به صورت شفاهی برگزار می‌شود، البته آزمون ورودی کتبی برای طلاب سطح ۳ و ۴ در روز ۱۴ اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به تعداد مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور گفت: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که طلاب به صورت حضوری و نیمه حضوری در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.


معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سراسر کشور ۶۸ مدرسه برای طلاب سطح ۳ وجود دارد البته طلاب سطح ۳ علاوه بر آموزش به صورت حضوری و نیمه حضوری، به صورت غیر حضوری نیز می‌توانند پذیرش شوند.
خالقی با اشاره به پنجمین سال پذیرش سطح ۴ در حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: در حاضر طلاب سطح ۴ می‌توانند در ۴ رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی، حکمت متعالی و کلام اسلامی مشغول به تحصیل شوند و امیدواریم در آینده تعداد رشته‌ها در سطح ۴ افزایش پیدا کند.


وی در پاسخ به سؤالی در مورد متفاوت بودن آمارهای ارائه شده توسط مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ارائه آمار متفاوت از حوزه‌های علمیه خواهران به دلیل این است که در ارائه برخی آمارها، جامعه‌الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران استان‌های خراسان در نظر گرفته می‌شود و در برخی نیز در نظر گرفته نمی‌شود.


بیش از ۴۲ هزا نفر در حوزه‌های علمیه خواهران فارغ التحصیل شده‌اند


معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران فارغ التحصیل شده‌اند گفت: در هر سال تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه که علاقمند به حضور در حوزه‌های علمیه خواهران هستند، پذیرش می‌شوند و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از شرایط و جزئیات پذیرش اطلاع پیدا کنند.


وی با اشاره به روش‌های ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: علاقمندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند با مراجعه به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و یا با ورود به سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اقدام به نام‌نویسی کنند.


خالقی بیان کرد: بانوان غیر ایرانی علاقمند به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران نیز می‌توانند پذیرش و مشغول به تحصیل شوند و این مسئله بر اساس امضای توافق‌نامه میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه المصطفی ممکن شده است.


وی با اشاره به تعداد استادان زن و مرد در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد استادان سطح ۲ از بانوان هستند، در سطح ۳ نیز بسیاری از استادان از بانوان هستند اما در سطح ۴ تعداد بانوان استاد بسیار کم است و در تلاش هستیم تا استادان در سطح ۳ و ۴ نیز از بانوان باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار