مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه‌اطهار(ع) گفت: مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله فاضل‌لنکرانی یکم اسفندماه، مصادف با شام شهادت حضرت زهرا(س)، همزمان در سراسر کشور و برخی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱ 24 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید سجاد نور موسوی در کنفرانس مطبوعاتی یازدهمین سالگرد مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر مرجعیت نبود امروز از اسلام هم خبری نبود، دین ضامن سلامت روح و روان و ایجادکننده امنیت در جامعه است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: مراجع تقلید، بعد از ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت، مرجعیت دینی را به عهده گرفتند و حفاظت از دین را با جان‌سپاری خود انجام دادند، آیت‌الله فاضل لنکرانی از مراجعی بود که جان خود را برای حفظ دین مبین اسلام فدا کرد و با همت و تلاش خود اسلام واقعی و دین را به جامعه عرضه کرد.

وی ادامه داد: تا مرجعیت زنده است، دین هم پابرجاست، مردم با متصل شدن به مرجعیت، دین و ایمان خود را بیمه می‌کنند، آیت‌الله فاضل لنکرانی خود را وقف شیعه و به‌ویژه اصل اسلام کردند و امروز با نگاه به آثار علمی ایشان متوجه می‌شویم که جهان اسلام به این آثار رغبت دارند، ایشان به اسلام عزت داده و شخصیتی به‌تمام‌معنا علمی بودند.

نور موسوی با بیان اینکه آیت‌الله فاضل لنکرانی عالم به عمل بود و با عمل خود سبب عزت علما و بزرگان دین شدند، خاطرنشان کرد: پشتیبانی علمی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی ایشان جدای از اسلام، ضمانتی برای انقلاب اسلامی و شخصیتی تمام‌عیار در ابعاد مختلف بود.

وی به تشریح جزئیات مراسم سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی به‌عنوان شخصیت احیاگر فاطمیه(س) پرداخت و گفت: این مراسم سه‌شنبه یکم اسفندماه مصادف با شام شهادت حضرت زهرا(س)، هم‌زمان در سراسر کشور و برخی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: مراسم سالگرد این مرجع تقلید در شهر مقدس قم با حضور مراجع، علما، فضلا، مسئولان کشوری و لشکری، دانشجویان و طلاب، هیئت‌های مذهبی و عموم مردم در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی از دو ماه پیش آغازشده است، ادامه داد: مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی تنها مرجعی هستند که بعد از امام خمینی(ره)، مراسم سالگرد ایشان در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود که نشانگر مقبولیت ایشان در جامعه است.

نور موسوی افزود: 276 حوزه علمیه در سراسر کشور برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین بسته‌هایی فرهنگی که حاوی آثار و برکات علمی آیت‌الله فاضل لنکرانی تحت عنوان "تبیین اندیشه‌ها و جایگاه علمی" ایشان است، برای نهادهای برگزارکننده ارسال‌شده است.

وی در ادامه گفت: 3 هزار و 480 مسجد در سطح کشور این مراسم را برگزار می‌کنند که 480 مسجد آن مختص شهر مقدس قم است، همچنین مراسم معنوی ختم قرآن برای ایشان با عنوان "تلاوت نور" در مساجد کشور برگزار می‌شود، البته برنامه‌های دیگری نیز از سوی ستاد برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار