همزمان با ايام ا... دهه مبارک فجر شاهد سه رويداد بزرگ فرهنگي، پنچمين نمايشگاه بين المللي کتاب دين، سيزدهمين نمايشگاه کتاب استاني و جشنواره فيلم فجر در دهه فجر در قم خواهيم بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال فیلم‌ها در سینما ونوس و سینما آیه در ساعت‌های ۱۶:۳۰ و ۱۹ هروز اکران می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 30 January 2018

به گزارش تابناک قم، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: همزمان با ايام ا... دهه مبارک فجر شاهد سه رويداد بزرگ فرهنگي، پنچمين نمايشگاه بين المللي کتاب دين، سيزدهمين نمايشگاه کتاب استاني و جشنواره فيلم فجر در دهه فجر در قم خواهيم بود.

سیدموسی حسینی کاشانی در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم فجر، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر هر سال از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جشنواره در استان قم نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رایزنی و هماهنگی‌های زیادی با مسئولان انجام شده است تا بهترین‌ فیلم‌ها در استان قم اکران شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال فیلم‌ها در سینما ونوس و سینما آیه در ساعت‌های ۱۶:۳۰ و ۱۹ هروز اکران می‌شود؛ همچنین هر روز ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح نیز فیلم‌های کودک و نوجوان برای دانش‌آموزان به صورت رایگان اکران خواهد شد.

صندلی‌ها سینمایی استان قم دو برابر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه مردم قم استقبال خوبی از سینما دارند، ادامه داد: بر اساس آمار از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذرماه بیش از ۴۵۰ هزار بلیط سینما توسط مردم قم خریداری شده است و این تعداد بیانگر علاقه مردم قم به سینما است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در استان قم، تعداد صندلی‌های سینما است و متأسفانه در حال حاضر تعداد صندلی‌ها کمتر از میزان استاندارد است، اما خوشبختانه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌ها انجام شده تا ۶ ماه آینده تعداد صندلی‌های سینما حداقل دو برابر خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب یک رخداد فرهنگی بزرگ در کشور است

حسینی کاشانی بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب یک رخداد فرهنگی بزرگ در کشور است، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین از روز ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند در مصلای قدس برقرار خواهد و استان قم میزبان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور است؛ همچنین با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب دین در مصلای قدس، تصمیم گرفته شد که نماز جمعه در ایام نمایشگاه، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شود.

وی افزود: استان قم از ظرفیت بسیار زیادی در حوزه انتشار کتب دینی برخوردار است و ناشران بسیار زیادی در استان قم فعالیت می‌کنند به همین دلیل بسیاری از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت‌های این نمایشگاه، گفت: باتوجه به اینکه این نمایشگاه با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، از ۹ ماه گذشته‌ برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه آغاز شد، همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند تا شاهد برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر این نمایشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌های نمایشگاه کتاب دین با زبان‌های فارسی و عربی است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه استان قم در جهان اسلام و باتوجه به اینکه قم در زمینه صدور مجوز کتاب‌های دینی، رتبه نخست را دارد، قم به عنوان میزبان این نمایشگاه انتخاب شده است.

برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب استانی با نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب دین یک نمایشگاه تخصصی است ادامه داد: بسیاری از مخاطبان نمایشگاه کتاب دین از پژوهشگران و فعالان دینی هستند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا همزمان با این نمایشگاه،‌ نمایشگاه استانی کتاب را نیز برگزار کنیم تا عموم مردم نیز از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: نمایشگاه کتاب در روز ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۸ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود و در تلاش هستیم تا بزرگان حوزه نیز در این افتتاحیه حضور داشته باشند.

حسینی کاشانی در پایان با تأکید بر ضرورت تعامل و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان بیان کرد: باتوجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی انجام شده است تا شاهد برنامه‌ها و اتفاقات خوبی در دهه فجر باشیم.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار