گلایه های مربی اسبق تیم ملی کاراته کشور:
در ورزش قم یک اتاق فکر کارآمد وجود ندارد تا وضعیت فعلی را بهبود ببخشد. کسانی که سکان ورزش استان را در دست دارند مدیریت ورزش را یاد نگرفته‌اند، در عوض فیلم و شو بازی کردن را خوب یادگرفته اند و شومن های خوبی هستند. از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود به وضعیت ورزش استان رسیدگی کنند.
کد خبر: ۵۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 30 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، علیرضا کتیرایی با بیان اینکه وضعیت ورزش استان از غصه خوردن گذشته است، بیان کرد: دیگر باید به حال ورزش قم زار زد؛ ورزش قم در حاضر مانند کسی است که در ICU بستری و تمام سیستم بدن آن از کار افتاده باشد و به زور دستگاه آن را زنده نگه داشته اند؛ مسبب وضعیت امروز ورزش قم، مدیرانی هستند که در راس ورزش قم فعالیت میکنند.

مربی اسبق تیم ملی کاراته کشور افزود: به عنوان کسی که 30سال است در ورزش فعالیت میکنم، میگویم که قبر ورزش قم را کنده اند و منتظر هستند خاکش کنند تا دیگر هیچ چیزی از آن باقی نماند.

دارنده مدال طلال بازی‌های آسیایی ادامه داد: هرچند در گذشته هم وضع مدیریتی ورزش قم خوب نبود، اما اکنون در قیاس با چند سال پیش وضعیت بدتر شده است؛ تیم صبای قم و تیم فوتسال هیئت فوتبال به دسته پایین تر سقوط کرده اند و وضعیت نامناسبی دارند اما هیچکدام از مسئولین ککشان هم نگزید و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی اضافه کرد: یک زمانی استان قم در رشته های والیبال، بسکتبال و کاراته در سوپر لیگ و لیگ برتر نماینده داشت، اما اکنون ورزش قم به کجا رسیده است و رشته های ورزشی چه وضعیتی را سپری میکنند؟!؛ اکثر رشته های ورشی که از آن ها با خبر هستم، هیچ دلخوشی ای از وضعیت فعلی ندارند.

در ورزش قم یک اتاق فکر کارآمد وجود ندارد

کتیرایی گفت: در ورزش قم یک اتاق فکر کارآمد وجود ندارد تا وضعیت فعلی را بهبود ببخشد؛ در استان پیشکسوتان و قهرمانان بسیاری داریم که ایده های بسیار خوبی برای ورزش دارند اما از آن ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

قهرمان مسابقات آسیایی ادامه داد: مسئله ای که امروز گریبان‌گیر ورزش استان شده، این است که مدیران ورزشی قم، آدم های کوچکی هستند که به صورت سفارشی سرکار آمده‌اند، به همین دلیل است که هیچگاه حاضر نیستند انسان های بزرگ در کنار آن‌ها باشند.

از ظرفیت پیشکسوتان ورزش قم استفاده نمی‌شود

مربی اسبق تیم ملی کاراته کشور اظهار داشت: در ورزش استان قم بزرگان بسیاری در همه رشته ها وجود دارند که از آنها استفاده نمیشود؛ محسن ربانی قهرمان دوومیدانی آسیا، مجید تلخابی قهرمان ورزش های قدرتی آسیا، هادی علیزاده قهرمان کشتی آسیا و قهرمانان سابق آسیا و جهان در رشته کاراته همگی از بزرگان و پیشکسوتان ورزش استان هستند، اما جایگاهی برای استفاده از پتانسیل آن ها وجود ندارد.

وی گفت: پیشکسوتان و بزرگان ورزش هیچگاه خودشان را تحمیل نمیکنند و باید از آن ها خواسته شود که کمک کنند؛ اما امروز این اندیشه در بین مسئولین ورزش استان وجود ندارد، لذا کسانی که بیرون از سیستم مدیریتی مانده‌اند انسان های بزرگی هستند که نتیجه این تناقض، عدم موفقیت در ورزش استان است که به وضوح مشاهده می‌شود.

علیرضا کتیرایی با بیان اینکه لازم است استاندار و فرماندار قم حرکتی برای بهبود شرایط ورزش استان انجام دهند، گفت: مسئولین رده بالای استان چشمانشان را روی یکسری از واقعیت‌ها نبندند.

مسئولین ورزشی استان شومن‌های خوبی هستند

وی به انتقاد از نوع مدیریت مسئولین ورزش استان پرداخت و اظهار داشت: کسانی که سکان ورزش استان را در دست دارند مدیریت ورزش را یاد نگرفته‌اند، در عوض فیلم و شو بازی کردن را خوب یادگرفته اند و شومن های خوبی هستند؛ هر چند وقت یکبار مراسمی میگیرند، مسئولین استان را دعوت میکنند و به به و چه چه می‌کنند و آمارهایی را از روی کاغذ ارائه میدهند که ورزش استان صعود کرده است، در حالی که شاهد هستیم تیم های ورزشی سقوط کرده و افت داشته اند؛ مردم واقعیت ها را باور میکنند نه آن چیزی که روی کاغذ است.

از نمایندگان قم در مجلس انتظار می‌رود به وضعیت ورزش استان رسیدگی کنند

وی در ادامه با بیان اینکه از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی که با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند انتظار خیلی بیشتری میرود که به وضعیت ورزش استان رسیدگی کنند، اظهار داشت: تیم مدیریتی ورزش استان هنوز نتوانسته ورزشکاران و پیشکسوتان را دور یک میز جمع کند و از نظرات و پیشنهادات آن ها استفاده کند.

بهترین امکانات در نبود مدیریت مناسب نتیجه نمی‌دهد

کتیرایی در خصوص امکانات سخت افزاری ورزش نیز گفت: امکانات و سخت افزار هیچگاه در حد ایده آل نبوده است؛ هرگاه مدیران ورزشی شکست میخورند، مشکل را نبود سخت افزار مطرح می کنند، اما باید توجه داشت اگر بهترین سخت افزار و امکانات در اختیار باشد و مدیریت مناسب وجود نباشد، مطمئنا نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

وی گفت: دخیل شدن سیاست در انتخاب مدیران ورزشی، ظلم به جوانان این شهر است؛ وقتی جوانان می بینند که تیم های ورزشی استان یکی پس از دیگری سقوط میکنند و هیچ اراده ای برای بهبود شرایط آن ها وجود ندارد، بی انگیزه می‍‌‌شوند.

کتیرایی در ادامه گفت: مگر جوانان ما چه گناهی کرده اند که باید تاوان اشتباهات مسئولین را بدهند؛ امیدوارم نمایندگان استان در مجلس به رای مردم احترام بگذارند و فکری برای بهبود این وضعیت بکنند تا جوانان و ورزشکاران امید و انگیزه ای به آینده ورزش داشته باشند، امیدوارم این شرایط تغییر کند که هرزمانی جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار