دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق در قم
وضعیت استان قم در مسئله طلاق در ماه‌های اخیر خوشحال‌کننده بوده که برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم‌ترین دلایل آن بوده است، در فصل بهار سال جاری نسبت آمار طلاق نسبت به فصل زمستان سال 95، 42 درصد کاهش و نسبت به سال قبل نیز با کاهش 15 درصدی روبه‌رو بوده است.
کد خبر: ۵۶۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱ 01 February 2018

به گزارش تابناک قم، یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه،حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف استان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: از 25 بهمن‌ماه سال جاری تا 5 اسفند نمایشگاه کتاب دین به مدت 10 روز در مصلی قدس با حضور 70 ناشر خارجی و در قالب 20 هزار عنوان کتاب خارجی برگزار خواهد شد.

سید موسی حسینی کاشانی برگزاری نمایشگاه کتاب استان را مورد توجه قرار داد و افزود: سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم نیز هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب دین برگزار می‌شود که درمجموع دو نمایشگاه بیش از 80 هزار عنوان کتاب معرفی و حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به نزدیکی به هفته قرآن و عترت گفت: از 12 تا 18 اسفندماه سال جاری نیز هفته قرآن و عترت در استان قم برگزار خواهد شد که فراخوان آن ابلاغ و در حال حاضر مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

میزان طلاق در استان قم کاهش پیداکرده است

استاندار قم نیز در این جلسه عنوان کرد: وضعیت استان قم در مسئله طلاق در ماه‌های اخیر خوشحال‌کننده بوده که برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم‌ترین دلایل آن بوده است، در فصل بهار سال جاری نسبت آمار طلاق نسبت به فصل زمستان سال 95، 42 درصد کاهش و نسبت به سال قبل نیز با کاهش 15 درصدی روبه‌رو بوده است.

سید مهدی صادقی با تأکید بر ادامه روند کاهش آمار طلاق در استان قم در طی ماه‌های اخیر عنوان کرد: در تابستان سال جاری نیز آمار طلاق نسبت به فصل بهار 27 درصد و نسبت به سال قبل نیز 31 درصد کاهش پیداکرده که بسیار خوشحال‌کننده است.

وی با انتقاد از پایین بودن آمار ازدواج و کاهش تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده قم در ماه‌های اخیر ابراز کرد: تعداد و میزان ازدواج در استان قم در فصل بهار سال جاری 12 و در سه ماه تابستان نیز 18 درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال 95 کاهش‌یافته و درمجموع میزان طلاق 3 درصد و ازدواج نیز 11 درصد کاهش‌یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر معضل اسامی و نام ویترین و سردر فروشگاه‌ها و برخی صنوف استان قم خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از ابتدا در برابر انتخاب اسامی بیگانه و زننده تدابیر لازم و سنجیده را می‌دید.

احد جمالی ادامه داد: به نظر می‌رسد مبحث تغییر ویترین و سردر مغازه‌ها باید توسط سازمان‌های مربوطه و به‌صورت پیشنهادی و با در نظر گرفتن بسته‌های پیشنهادی انجام‌ شود و از فضاسازی‌های احتمالی در این عرصه با توجه به شرایط و جو حاکم بر جامعه جلوگیری شود.

دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق در قم

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم گفت: دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق در استان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید یزدی با اشاره به برگزاری این دوره‌ها اظهار کرد: این دوره‌ها به صورت مستمر با حضور میانگین 250 زوج در استان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق در استان تاکنون موجب کاهش 24 درصدی آمار درخواست طلاق در قم شده است، برگزاری این دوره‌ها با همکاری اداره ورزش و جوانان استان قم است.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار