پنجمین یادواره 77 شهید انقلاب و دفاع مقدس دبیرستان ماندگار شیخ صدوق (ره) قم روز یکشنبه با حضور جمعی از دانش آموزان، اولیا و مربیان و خانواده معظم شهیدان در سالن ورزشی این آموزشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 04 February 2018

به گزارش تابناک قم، یکی از آزادگان مدافع حرم حضرت زینب (س) که به مدت 19 ماه در مرز رژیم صهیونیستی و سوریه در اسارت نیروهای تکفیری قرار داشته در این مراسم به بیان خاطره هایی از شکنجه ها و آزار و اذیت های دشمنان اسلام را بیان کرد.

سید علی جعفری با اشاره به اینکه دشمنان با شبهه پراکنی در خصوص مدافعان حرم قصد دارند تا حضور آنها در جبهه های جنگ علیه تروریست های تکفیری را در مقابل دریافت پول و پاداش توصیف کنند، افزود: با ارزش ترین چیز برای هر انسانی جان و هستی آن است، و به همین علت هیچ کس حاضر نیست حتی بواسطه بدست آوردن 

ثروت فراوان ، خود را در معرض تهدید و خطر قرار دهد، از این رو جز عشق و ارادت خالصانه به خاندان اهل بیت(ع) هیچ عامل دیگری مدافعان حرم را به میدان های نبرد گسیل نکرده است.

امام جماعت دبیرستان صدوق نیز درحاشیه این مراسم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مهمترین هدف از برگزاری این یادواره پاسداشت یاد و نام شهیدان و تبیین سیره شهدا برای نسل جدید است.

حجت الاسلام سلمان عباسیان پور، نسل جدید را نسلی متفکر، اهل علم و علاقه مند به کسب اخلاق و معنویت توصیف کرد، و افزود: جوانان کشور که امروز به برکت خون های پاک و مطهر شهیدان درامنیت کامل به تحصیل اشتغال دارند، باید قدر این شرایط که نظیر آن در کمتر کشوری از کشورهای منطقه وجود دارد، را بدانند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی تربیتی این دبیرستان با نصب تمثال های مبارک شهدا بر در و دیوار این واحد آموزشی سعی دارد، آنها را به دانش آموزانی که هیچ گاه دوران سیاه و خفقان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی را درک نکردند، معرفی کند، افزود: یادواره مذکور نیز از جمله برنامه هایی است که طی پنج سال گذشته همه ساله در ایام دهه فجر برگزار می شود.

دبیرستان ماندگار شیخ صدوق قم که در سال 1351 تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین دبیرستان های این استان محسوب می شود، و دانش آموزان و معلمان آن نیز در زمان شکل گیری قیام علیه حکومت پهلوی نقش فعال و چشمگیری را در این عرصه ایفا کردند. 

این مراسم به همت سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم و اداره کل آموزش و پرورش این استان ترتیب یافته بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار