رئیس اتحادیه نانوایان استان قم مطرح کرد
رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: اکنون 228 واحد نانوایی آزادپز در شهر قم در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۶۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، علی اکبر زارعی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری گندم،آرد و نان استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت نانوایی‌های استان قم اظهار کرد: تعداد زیادی از نانوایی‌های سنگک در این استان وجود دارد و نظارت زیادی توسط نهادهای مختلف بر نانوایی‌های قم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نانواهایی استان قم وضعیت خوبی ندارند، حدود چهار سال است که قیمت نان ثابت مانده است، نانوایی‌های لواشی در قم به دلیل ثبات قیمت نان به ضرردهی رسیدند، طی چند ماه اخیر 10 نانوایی لواش در قم تعطیل شدند، درآمد نانواهایی لواش استان اکنون فقط کفاف هزینه کارگران را می‌دهد، هزینه‌های نانوایی‌ها هر سال افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم افزود: ظرفیت سنجی‌های لازم در زمینه صدور مجوز برای نانوایی‌های در شهر قم صورت نگرفته است، اکنون 228 واحد نانوایی آزادپز در این شهر در حال فعالیت هستند.

زازعی گندم مورد در کارخانه‌های آرد استان قم را یکدست ندانست و تصریح کرد: گندمی که از استان‌های دیگر به استان قم وارد می‌شود، استاندارد پایینی دارد.

جواد کرباسی مدیر نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آرایشی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه این جلسه با اشاره به نظارت این دانشگاه بر واحدهای تولیدی آرد استان قم اظهار کرد: به صورت مستمر بر فعالیت این واحدها نظارت می‌کنیم، به دلیل شرایط آب و هوایی استان قم، رعایت نکات بهداشتی در زمینه نگهداری گندم در واحدهای تولیدی آرد استان مهم است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته حدود 50 درصد از نانوایی‌های آزادپز استان قم از آرد تولیدی استان و بقیه این نانوایی‌ها از آردهای استان‌های دیگر با سبوس بالا استفاده می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار