در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد:
اعضای شورای شهر قم با استقرار 7 خودروی برقی در مسیر پیاده راه خیابان ارم موافقت کردند. ورشکستی بیمه‌های مختلف در شهر قم یکی از اموری بوده که باید در تنظیم بیمه‌نامه‌ها پیش‌بینی‌های لازم را برای عدم خسارت‌های احتمالی انجام داد. اعضای شورای شهر همچنین از مخالفت مکرر هیات تطبیق فرمانداری با مصوبات این شورا انتقاد کردند.
کد خبر: ۵۶۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و روز نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی نقش چشمگیری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و نخستین گروه‌هایی بودند که با امام تجدید بیعت کردند.

شورا بنای افزایش عوارض شهرداری را ندارد

عبدالله جلالی با اشاره به مخالفت هیات تطبیق مصوبات شورای شهر با یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر قم در خصوص تغییر عوارض و قیمت‌های منطقه‌ای تصریح کرد: در هر شرایطی نظر بر افزایش عوارض نداریم و حتی در هیات تطبیق هم اعلام کردیم ولو اینکه قیمت منطقه‌ای برخلاف نظر شورا افزایش پیدا کند نظر شورا بر این است که در راستای خدمت بیشتر به مردم قیمت‌ها اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تاکید شورا بر حمایت از مردم است گفت: ما همچنان نمی‌دانیم چرا هیات تطبیق بدون توجه به این امر تصمیم‌گیری کرده و مشکل مردم را زیاد می‌کند.

انتقاد از مخالفت مکرر هیات تطبیق فرمانداری با مصوبات

حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم، نیز به مخالفت هیات تطبیق فرمانداری با یکی از مصوبات شورای شهر در خصوص تعرفه‌های شهرداری در سال 97 اشاره کرد و گفت: بی‌دقتی فرمانداری در بحث لوایح موجب می‌شود وقتی که باید برای رفع مشکلات مردم بگذاریم برای اصرار بر لوایح بگذاریم.

وی اذعان کرد: اینهمه تاکید داریم که رعایت حال مردم بشود و شورا و شهرداری نیز همین مبنا را در نظر گرفته‌اند اما فرمانداری این امر را در دستور کار قرار نداده و به ضرر مردم کار می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد هر لایحه‌ای که تصویب می‌کنیم نگاهی به فرمانداری داشته باشیم کار انجام نمی‌شود گفت: بالاخره در شورا عده‌ای براساس تجربه و قانون و ضوابط تصمیم‌گیری می‌کنند و به همین راحتی بسیاری از مسائل بخاطر فرمانداری مورد بی توجهی واقع می‌شود.

وی افزود: مجموعه شورا با کار کارشناسی باید مسائل را مورد بررسی و تصویب قرار داده و در صورت رد آن با نظر کارشناسی مساله را پیگیری کند نه اینکه قبل از آن به فکر نحوه برخورد فرمانداری با آن باشیم.

ورشکستگی بیمه‌های طرف قرارداد با شهرداری قم

در ادامه شهردار قم، با اشاره به ورود به دهه چهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: عزت، آبرو و استقلالی که امروز در کشور وجود دارد مرهون و مدیون تمام مجاهدت‌ها و خون‌هایی بوده که در مسیر استقلال و آزادی این کشور ریخته شده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد با تأکید بر اهمیت مسئله شفافیت در عملکرد مالی و اجرایی شهرداری قم افزود: در مباحثی که مبلغ دیه و هزینه‌های جانبی در نهاد شهرداری کمتر از 10 میلیون تومان باشد می‌توان از کمیسیون ماده 17 استفاده کرده و آن موضوع را درون‌سازمانی رفع کرد، اما برای شفافیت بیشتر و بهتر تمام موارد مشابه در این زمینه به شورا ارجاع داده می‌شود.

وی با انتقاد از ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه طرف قرارداد شهرداری گفت: ورشکستی بیمه‌های مختلف در شهر قم یکی از اموری بوده که باید در تنظیم بیمه‌نامه‌ها پیش‌بینی‌های لازم را برای عدم خسارت‌های احتمالی انجام داد تا با ورشکستگی و تعطیلی شرکت‌های بیمه‌ای حقوق پرسنل و کارکنان شهرداری از بین نرود.

فعالیت خودروی برقی در پیاده راه ارم/ انتقاد از مخالفت مکرر هیات تطبیق فرمانداری با مصوبات/ ورشکستگی بیمه‌های طرف قرارداد با شهرداری

شهردار قم با تأکید بر ضرورت تصویب مصوبات شهرداری در زمان قانونی و مقرر عنوان کرد: وقتی مصوبه‌ای در زمان موردنیاز تصویب نمی‌شود با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده و سبب می‌شود بخش‌های مختلفی در آن دخالت کنند که به‌نوبه خود باعث کندی و خلل در خدمات‌رسانی در شهر می‌شود.

وی ادامه داد: در روند قانونی، شهرداری بودجه را تقدیم شورا کرده و اصلاحیه بودجه را نیز باز شهرداری تقدیم شورا می‌کند، وقتی شورای اسلامی شهر بودجه یکی از سازمان‌های تابعه را تصویب کند ولی بعداً بودجه تصویب‌شده در اصلاحیه کاهش پیدا کند دیگر نیازی به تصویب در شورا نیست، اما اگر بودجه در اصلاحیه افزایش پیدا کند شورا می‌تواند در آن اعمال‌نظرهایی داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به مسئله افزایش تعرفه‌ها و بهای خدمات سازمان‌های تابعه شهرداری قم ابراز کرد: درمجموع و در یک بررسی منصفانه شاهد افزایش تعرفه قابل‌توجهی در بخش‌های خدمت‌رسان در سال 97 در شهر قم نخواهیم بود.

سید امیر سامع با تأکید بر اهمیت و ضرورت افزایش تعرفه خدمات بازدارنده در سطح شهر قم عنوان کرد: تعرفه‌های عمومی شهرداری قم در سال 97 با افزایش‌های جزئی روبه‌رو نمی‌شود اما عوارضی که جنبه بازدارندگی داشته با درصد بیشتری افزایش پیداکرده است، چراکه باید بین خدمات با استفاده عمومی و خدمات با جنبه استفاده‌های تخصصی تفاوت قائل شد.

فعالیت خودروی برقی در پیاده راه ارم

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر قم با استقرار خودروی برقی در مسیر پیاده راه خیابان ارم موافقت کردند.

بر این اساس 7 خودروی برقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی مسافران را در خیابان ارم حد فاصل سه راه بازار تا حرم مطهر جا به جا می‌کنند.

مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه استفاده از انرژی های پاک در دستور کار شورا قرار دارد، گفت: این خودروها با هدف حل مشکل تردد زائران و مجاوران در این محدوده فعالیت خواهند کرد.

اعضای شورا همچنین افزایش تعرفه بهای خدمات سال 1397 سازمان مدیریت پسماند، تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 1397 شهرداری و اصلاحیه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را در این جلسه تصویب کردند.

جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی شورا از خدمات مطلوب و نوآورانه سازمان فرهنگی و هنری، ورزشی شهرداری قدردانی کرد.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
مسیر مردم رو بستن و کاسبی اهالی محل رو تعطیل کردند که آخرش 7 تا ماشین برقی آدم ها رو جابجا کنه. برای کسبه هم فکر کردند؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار