رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم مطرح کردرئیس مرکز بهداشت شهرستان قم مطرح کرد
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: پیش از اجرای طرح تحول 16 مرکز سلامت جامعه در قم داشتیم که پس از اجرای طرح تحول سلامت تعداد این مراکز به 41 مرکز رسید.
کد خبر: ۵۶۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 10 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمد جواد باقری ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان قم در فرمانداری قم با اشاره به تعداد مراکز سلامت در این شهر اظهار کرد: پیش از اجرای طرح تحول 16 مرکز سلامت جامعه در قم داشتیم که پس از اجرای طرح تحول سلامت تعداد این مراکز به 41 مرکز رسید، تمرکز این مراکز در سکونت گاه‌های غیررسمی است، در این مراکز عمدتا کار بهداشتی صورت می‌گیرد و برای همه افراد خانواده بسته خدماتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: 80 درصد مادران باردار در مراکز سلامت جامعه در  شهر قم زیرپوشش قرار گرفتند و به کودکان هم در این مراکز خدمات ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: در طرح غربالگری خطرسنجی قند خون و چربی افراد بالای 30 سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا بیماران قلبی را کشف کنیم، اجرای طرح تحول سلامت با هدف کم کردن بیماری‌های غیرواگیر است.

باقری با اشاره به اعتبارات طرح تحول سلامت در شهر قم اظهار کرد: این طرح نیاز به 40 میلیارد تومان اعتبار دارد که هنوز حتی نیمی از اعتبارات طرح تحول در قم تخصیص پیدا نکرده است، بخش خصوصی بابت اجرای طرح تحول سلامت در شهر قم حدود 20 میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی طلب دارد.

وی ادامه داد: 58 خانه بهداشت در روستاهای شهر قم وجود دارد و برای اجرای برنامه پزشک خانواده در استان از تمام قوانین و اعتبارات استفاده کردیم، حدود 40 پزشک را در روستاهای استان قم به کار گرفتیم تا به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: در بحث بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای و تغذیه اقدامات خوبی را انجام دادیم و روان شناسان برای حل آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف استان قم، حضور دارند.

باقری با اشاره به مراکز مشاوره در استان قم اظهار کرد: مرکز مشاوره ازدواج و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری را در استان داریم.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت برای افراد بالای 30 سال در مراکز سلامت، آزمایش قند و خون انجام می‌شود، به دنبال یکسان کردن خدمات بهداشتی در شهرها و روستاهای استان قم هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: در این مرکز حدود هزار نفر پرسنل در قالب نیروهای رسمی، قراردادی و بخش خصوصی به مردم خدمت می‌کنند، البته توقع مردم بیش از خدمات فعلی مرکز بهداشت استان قم است.

باقری مقوله سلامت را یک مقوله گسترده دانست و تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها به مرکز بهداشت شهرستان قم کمک کنند، هم اکنون طرح پزشک خانواده در 14 روستا از جمله در پنج مرکز بخش در استان اجرا می‌شود، در این روستاها پزشک به صورت شبانه روزی حضور دارد.

وی ادامه داد: تلفن 3136 آماده دریافت شکایت‌های مردمی در خصوص خدمات مرکز بهداشت شهرستان قم است و حتما در صورت برخورد نامناسب پزشکی با مردم، با او برخورد خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: در بحث داروها تلاش شده است تا داروهای مهم و کاربردی برای مردم روستاها تامین شود و به مقدار لازم دارو در پایگاه‌های درمانی در بخش‌های استان قم وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث مرکز درمانی قمرود توسط یک خیر شروع شد، اما به پایان نرسید، پیگیر تکمیل ساختمان مرکز درمانی قمرود هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار