مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم:
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: در شهر قم تا کنون تعداد 2 هزار و 807 نفر متکدی جمع آوری شده‌اند که به تفکیک جنسیت شامل 2 هزار و 226 مرد و 501 نفر زن می‌شوند.
کد خبر: ۵۶۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹ 11 February 2018

به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفیعی با بیان اینکه جمع‌آوری متکدیان و افراد بلامکان و معتاد در دستور کار اداره کل رفع تخلفات شهری شهرداری است اظهار کرد: این افراد با وضعیت نامطلوب در سطح شهر بخصوص پیرامون حرم مطهر حضور داشتند و چهره شهر را مخدوش می‌کردند که در راستای جمع‌اوری آنها اقداماتی صورت گرفت.

شفیعی افزود: تا کنون تعداد 2 هزار و 807 نفر متکدی از سطح شهر قم جمع آوری شده‌اند که به تفکیک جنسیت شامل 2 هزار و 226 مرد و 501 نفر زن می‌شوند و با توجه به راه‌اندازی مرکز غربالگری تمامی آن‌ها به این ساختمان منتقل شدند و پس از مراحل قانونی توسط دیگر دستگاه‌های استان اقدام لازم جهت ساماندهی صورت ‌می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین مصوبه شورای اداری کشور درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان دو وظیفه بعهده شهرداری‌ها واگذارشده است گفت: یکی از وظایف در امر جمع آوری و دیگری اختصاص محلی جهت ساماندهی متکدیان است؛ در امر ساماندهی دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها عهده‌دار ساماندهی هستند که در همین خصوص مرکز غربالگری 6 ماه است توسط شهرداری در شهر قم راه‌اندازی شده و درحال حاضر در امر ساماندهی دراین استان بحمدالله هماهنگی و تعامل خوبی وجود دارد.

شفیعی یادآور شد: افرادی که متکدیان حرفه‌ای و تکراری باشند به دستگاه قضایی معرفی شده و این دستگاه برخورد قانونی لازم را طبق ماده ۷۱۲ با آن‌ها انجام می‌دهد و اگر متکدیان از اتباع خارجه باشند نسبت به انتقال آن‌ها به اردوگاه اتباع اقدام می‌شود، افراد کودکان کار و ناتوان به سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اظهار داشت: از کلیه شهروندان و زائرین تقاضا داریم در راستای انتظام بخشی شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و ایجاد شهری عاری از تخلف درشان زائرین و مجاورین یار و مددکار مجموعه مدیریت شهری باشند و همچنین شهروندان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات سانده خود را با سامانه 137 شهرداری قم مطرح کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار