رئیس انجمن خوشنویسان قم با اشاره به افتتاح دفتر جدید انجمن خوشنویسان قم، عنوان کرد: 14 شعبه انجمن خوشنویسی در استان فعالیت دارد و با توجه به گستردگی دفاتر انجمن در سطح شهر، شهروندان برای اصلاح خوشنویسی فرزندان و همچنین عزیزان خود، فقط به مراکز مورد تایید انجمن مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۶۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 12 February 2018

به گزارش تابناک قم،احسان پور نعمان انجمن خوشنویسان را یک موسسه فرهنگی خواند و گفت: انجمن خوشنویسان قم یکی از مراکز آموزشی هنری است که زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت میکند و علاوه بر آموزش خوشنویسی، نگاه فرهنگی نیز دارد. 

وی افزود: هنر خوشنویسی، هنری است که در آن اخلاق، آداب، روحیات و همه نیکی های گذشتگان را با خودش به همراه دارد و نسل به نسل انتقال پیدا میکند.

پور نعمان از وجود هنرمندان بزرگ در استان خبرداد و تصریح کرد: انجمن خوشنویسان از بدو تاسیس خود که حدود  40 سال از آن میگذرد، گام‌هایی بزرگی در جهت تربیت هنرهای ارزشی برداشته است و کمتر اماکن مذهبی وجود دارد  که آثار هنرمندان قمی در آن نباشد؛ این باعث افتخار است که آثار خوشنویسان قم در همه حرم های مذهبی و اماکن متبرکه نمایان است.  

رئیس انجمن خوشنویسان قم با توجه به جابجایی دفتر انجمن گفت: انجمن کمتر از دو سال در خانه هنر در بوستان شهدای آذر حضور داشت که به واسطه تصمیمات شهری و تصمیم برای تخریب آن مکان، انجمن مدتی بدون دفتر رسمی  کلاسهای خود را در مراکز دیگر برگزار کرد و اکنون با حمایت مسئولین شهری و با پیگیری دکتر لاریجانی، مکان جدید برای  دفترانجمن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در6 ماه نخست سال نمایشگاهها و نشست های هنری به صورت هفتگی در خانه هنر برگزار شد؛ همچنین از بعد آموزشی، تابستان گذشته با تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش، به صورت کامل به بار نشست و 10 کانون تربیتی به عنوان شعب انجمن معرفی شدند و کلاس های آموزشی در آنجا به صورت فراگیر برگزار شد. 

پور نعمان اضافه کرد: هر ترم 300 هنرجو در انجمن پذیرش میشوند  که امسال به دلیل کلاس های  تابستانی و واگذاری مراکز جدید به انجمن، این مقدار به 600 نفر رسید که اکثر آنها را دانش آموزان تشکیل میدادند.

رئیس انجمن خوشنویسان در پایان ازفعایت 14 شعبه انجمن خوشنویسی در استان خبر داد و گفت : با توجه به گستردگی دفاتر انجمن در سطح شهر، شهروندان برای اصلاح خوشنویسی فرزندان و همچنین عزیزان خود، فقط به مراکز مورد تایید انجمن مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار