تاکید شهرداری بر فعالیت غیرقانونی اسنپ در قم
تاکسیرانی قم به جای دوراندیشی در سال های گذشته امروز چوب عقب ماندگی خودش را می خورد و مشخص نیست با این روند چه بلایی بر سر رانندگان تاکسی ها خواهد آمد؟ رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم: بسیاری از تاکسیرانان تاکید دارند که دیگر خرید امتیاز تاکسی توجیه اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۵۶۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۸ 13 February 2018

به گزارش تابناک قم، تاکسی داران قم بار دیگر تجمع خواهند کرد اما این بار محل تجمع استانداری نیست بلکه بلوار پیامبر اعظم این بار میزبان تاکسی های زرد شهر قم است که چند ماهی است بازارشان کساد شده است و مردم دیگر رغبتی به استفاده از تاکسی ندارند و در واقع اسنپ را ترجیح می دهند.

البته این اتفاق تازگی ندارد چند ماه پیش تاکسی داران پایتخت اقدام به این کار کردند و تجمعات مختلفی را برگزار کردند اما آن ها هم نتوانستند جلوی فعالیت اسنپ در تهران را بگیرند و دلیل آن هم داشتن مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت بود.

فعالیت اسنپ در قم همچنان غیرقانونی است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با تاکید بر اینکه فعالیت اسنپ همچنان در شهر قم غیرقانونی است گفت: از نظر شهرداری این مجموعه به صورت غیرقانونی در حوزه حمل و نقل در شهر قم فعال است.

عباس ذاکریان در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تا زمانی که این شرکت اقدام به اخذ مجوز نکند از نظر شهرداری این مجموعه به صورت غیرقانونی در حوزه حمل و نقل در شهر قم فعال است و ما پیگیری‌های لازم را نیز در این زمینه انجام خواهیم داد ضمن اینکه امیدواریم مسوولان این شرکت نیز اقدامات لازم برای اخذ مجوز را انجام دهند.

این در حالی است که همچنان اسنپ مورد استقبال شهروندان قمی قرار دارد.

بیشترین دلایل استفاده مردم از اسنپ کرایه پایین این سامانه و در واقع اپلیکیشن هوشمند است اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که مردم از تاکسی های شهر استفاده نمی کنند.

نخست نرخ های متفاوتی است که وجود دارد یا توسط رانندگان تاکسی درخواست می شود به عنوان مثال از میدان مطهری تا ابتدای خیابان 45 صدوق بر اساس بررسی خبرنگار قم فردا از مسافران به ترتیب 1000 1200 و 1500 تومان کرایه اخذ می شود فارغ از کم یا زیاد بودن کدام کرایه قانونی و درست است

نکته دوم نظارت و قوانین ناقص تاکسیرانی است به طوری که چندین سال است که تاکسی های گردشی در قم باید بالاجبار تاکسی متر نصب کنند اما اصلا استفاده نمی کنند

نکته سوم نوع برخورد با مسافران است که برخلاف تاکسی در اسنپ به طور فوق العاده ای رعایت شده و در واقع حق به حق دار می رسد

نکته چهارم سیستم تشویق و تنبیه در اسنپ است به طوری که رانندگان با انظباط و متعهد که نمره های بهتری دارند. سفرهای بهتر و بیشتری می توانند داشته باشند که در سیستم تاکسیرانی وجود ندارد

نکته دیگر این که تاکنون اسنپ توانسته چند هزار راننده جذب کند و هر روز که می گذرد بر تعداد آن ها افزوده می شود و بنابر این گذر زمان هزینه های توقف فعالیتش را بیشتر می کند.

و باید گفت تاکسیرانی قم به جای دوراندیشی در سال های گذشته امروز چوب عقب ماندگی خودش را می خورد و مشخص نیست با این روند چه بلایی بر سر رانندگان تاکسی ها خواهد آمد؟

فعالیت در تاکسیرانی توجیه اقتصادی ندارد

رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه بسیاری از تاکسیرانان تاکید دارند که دیگر خرید امتیاز تاکسی توجیه اقتصادی ندارد گفت: با وجود رقبای زیادی که امروز در حوزه حمل ونقل به وجود آمده‌اند به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌های تعرفه‌های تاکسیرانی معقول نباشد و باید به سمت افزایش چتر حمایتی از تاکسیرانان در شهر قم برویم.

مجید اخوان در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تعرفه‌ بهای پیشنهادی سازمان تاکسیران در سال 97 اظهار کرد: ما همه قائل به این هستیم که سازمان‌ها هرساله با افزایش هزینه روبه رو هستند اما شرایط فعلی و اجتماعی را نیز باید در نظر گرفت.

وی با اشاره به افزایش سیستم‌های حمل و نقل بخش خصوصی و موبایل‌تاکسی‌ها اذعان کرد: شرایط تاکسیرانی با افزایش سیستم‌های حمل و نقل اینترنتی امروز مناسب نیست و مشکلات درآمدی برای تاکسیرانان ایجاد شده است.

اخوان با بیان اینکه بسیاری از تاکسیرانان تاکید دارند که دیگر خرید امتیاز تاکسی توجیه اقتصادی ندارد اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌های ما از طرف دیگر بهره‌وری لازم را ندارند و با کاهش هزینه‌ها و کوچک شدن سیستم بسیاری از هزینه‌ها را می‌توان کاهش داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با وجود رقبای زیادی که امروز در حوزه حمل ونقل به وجود آمده‌اند به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌های تعرفه‌های تاکسیرانی معقول نباشد و باید به سمت افزایش چتر حمایتی از تاکسیرانان در شهر قم برویم.

 

 

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:
 
https://telegram.me/www_tabnakqom_ir
 
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
کرایها یتان را ارازن کنید مردم با شما میایند .دست از طمع بر دارید ...........
حسن از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
سلام
البته قصد تایید بی چون و چرای تاکسیهای آنلاین رو ندارم، ولی اگه میخواهید بین آنلاینها و سنتیها مقایسه کنید، این موارد رو در نظر بگیرید:
1. سرعت حضور در محل مورد درخواست مسافر (سرعت فراخوانی)
2. آراستگی ظاهری راننده و خودرو
3. رعایت اخلاق و ادب در برخورد با مسافر
4. رعایت بهداشت فردی توسط راننده (رجوع کنید به بوی بدن، نحوه اصلاح سر و صورت، رنگ و مقدار کارآمدی لباس زیر و...)
5. انتخاب نزدیکترین و خلوتترین مسیر و عدم اعتقاد به اینکه مسیر دورتر و پرترافیکتر=کرایه بیشتر
6. کرایه منصفانه و بدون اِعمال مواردی چون باج سبیل فلان سازمان و بهمان ارگان، شیرینی بچه ها، عیدی خانواده تحت عنوان عوارض و...
7. استفاده از کولر در فصل گرما
8. متغیر نبودن کرایه نسبت به شرایط جوی
و...

بنده قصد اهانت به هیچ راننده زحمتکشی رو ندارم. خودتون این موارد رو بررسی کنید و نتیجه بگیرید که چرا مردم از خدمات عده ای بیشتر استقبال میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
وقتی موقع برف و بارون وشب عید خون مردمو تو شیشه میکردن و فقط دربست میرفتن باید فکرش رو میکردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار